اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اعتکاف کاشان:

آیین معنوی اعتکاف در 35 مسجد کاشان برگزار می‌شود

مسئول ستاد اعتکاف کاشان از آمادگی و تجهیز 35 مسجد در مناطق روستایی و شهری این شهرستان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

آیین معنوی اعتکاف در 35 مسجد کاشان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن صنعت‌‌کارفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: 14 مسجد از مساجد در شهر کاشان و 21 مسجد نیز در شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان برای معتکفان آماده و تجهیز شده است.

وی، با اشاره به آمادگی و تجهیز مساجد بزرگ و قدیمی شهری کاشان در مناطق اصلی آن برای مراسم اعتکاف ابراز داشت: مسجد جامع میدان کهنه، مسجد جامع فین بزرگ، مسجد حبیب بن موسی(ع)، مسجد دانشگاه کاشان و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تعدادی از محل‌های برگزاری این مساجد شهری هستند.

مسئول ستاد اعتکاف کاشان عدم افزایش آمار مساجد در سال جاری نسبت به سال گذشته را به دلیل هم‌زمانی مراسم اعتکاف با فصل امتحانات دانست و افزود: حدود 4 هزار و 500 نفر ظرفیت پذیرش 35 مسجد تجهیز شده برای معتکفان کاشانی در مناطق روستایی و نواحی شهری این شهرستان است.

به گفته وی، با توجه به استقبال و حضور بیشتر خواهران در مراسم معنوی اعتکاف در کاشان، دو سوم از کل جمعیت پیش‌بینی شده در مساجد یعنی 3 هزار نفر برای خواهران و یک سوم آن نیز به ظرفیت یک‌هزار و 500 نفر برای برادران در نظر گرفته شده است.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه زمان آغاز ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهرستان کاشان را از روز شنبه 28 اردیبهشت‌ماه ذکر کرد و گفت: خواهران روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی کاشان نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

صنعت‌کارفر اضافه کرد: برادران نیز روزهای یک‌شنبه و دوشنبه می‌توانند با مراجعه به مؤسسات فرهنگی آوای مهر و معراج نسبت به ثبت‌نام اعتکاف در مسجد حبیب بن موسی(ع) و مسجد جامع میدان کهنه اقدام کنند.

وی در پایان اعتکاف را جبهه معنوی قدرتمند و مؤثر در تحول اخلاقی دانست و گفت: سه روز معتکف شدن در مسجد همراه با نماز و روزه‌داری و ساده‌زیستی بدون آلایش‌ها و تعلقات دنیوی گامی در راستای شروع سبک زندگی اسلامی است.

به گفته وی، هر کس قصد تحول بنیادین دارد و خواهان شروع سبک زندگی اسلامی است، با شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می‌تواند این شیوه زندگی اسلامی و تحول گسترده اخلاقی را تجربه کند.

مسئول ستاد اعتکاف کاشان یادآور شد: هر کس نیز قصد معتکف شدن دارد اما به هر دلیلی نمی‌تواند در محل اعتکاف حضور داشته باشد می‌تواند ایام‌البیض را روزه گرفته و با انجام اعمال ام‌داوود خود را با معتکفان همراه سازد تا به طور قطع و یقین از برکات و  پاداش گسترده این روزهای پربرکت بهره‌مند شود.

وی متذکر شد: برگزاری سه روز مراسم معنوی اعتکاف دروازه‌ای برای ورود به ماه‌های پربرکت شعبان و رمضان بوده و آمادگی و استفاده هر چه بیشتر در استفاده از توفیقات، آثار و برکات وضعی و غیر قابل توصیف این ماه‌های نماز، روزه، نیایش و پرهیزگاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول