اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط عمومی آستان‌قدس رضوی خبر داد

اعتکاف 4 هزار نفری در حرم ‌رضوی‌/‌پیوستن 150 نفر به مکتب تشیع در ‌حرم امام رضا(ع)

مدیرکل روابط عمومی آستان‌قدس رضوی از حضور 4 هزار معتکف در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در سال گذشته 150 هزار نفر از طریق تشرف به حرم مطهر رضوی به مکتب تشیع پیوستند.

اعتکاف 4 هزار نفری در حرم ‌رضوی‌/‌پیوستن 150 نفر به مکتب تشیع در ‌حرم امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین یوسفی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد؛ اظهار کرد: آستان‌‌قدس رضوی توفیق این را دارد که در مراسم اعتکاف سال جاری میزبان 4 هزار معتکف در حرم مطهر رضوی باشد.

وی افزود: متقاضیان مراسم اعتکاف در حرم 100 هزار نفر از سراسر کشور بوده که از این میان 4 هزار نفر بواسطه قرعه‌کشی انتخاب و در اعتکاف سال جاری شرکت می‌کنند.

یوسفی با بیان اینکه برای مراسم اعتکاف تدابیری فرهنگی و معنوی خاصی اندیشیده شده، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی ظرفیت‌‌های عظیمی دارد که باید از این ظرفیت‌ها در مسیر ترویج و اشاعه فرهنگ و سیره رضوی استفاده کند.

وی ادامه داد: مفتخریم که آستان قدس رضوی با ظرفیت 25 میلیون زائر روزانه حدود 60 برنامه برای تمام مقاطع سنی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی آستان‌قدس رضوی از حضور 25 هزار خادم در حرم مطهر رضوی یاد کرد و گفت: هر یک از این خدام می‌توانند سرآمد و مبلغ فرهنگ رضوی در سطح جامعه باشند.

وی یادآور شد: با توجه به تعطیلات زودهنگام از حیث انتخابات به طور حتم میزبان حجم عظیمی از زائران بارگاه حریم مقدس رضوی خواهیم بود و این برای ما نقطه قوتی است که آماده خدمتگزاری زائران و مشتاقان باشیم.

یوسفی از راه‌اندازی یکی از عظیم‌ترین مراکز آموزشی وابسته به آستان‌قدس رضوی خبر داد و افزود: این مجموعه مجزا از دیگر رشته‌ها به توسعه بخش علوم انسانی نگاه ویژه دارد.

مدیرکل روابط عمومی آستان‌قدس رضوی خاطرنشان کرد: هم‌چنین نخستین پردیس دخترانه رضوان نیز راه‌اندازی شده و در مقاطع مختلف دانشگاهی دانشجو می‌پذیرد.

وی از دستاوردهای آستان‌قدس رضوی در حیطه علوم پزشکی و دارویی یاد کرد و گفت: در حوزه درمان و دارو،‌ داروسازی ثامن آستان‌قدس رضوی داوری خاص جدیدی را تولید و به چرخه توزیع کشور وارد کرده که متعاقبا اطلاعات تکمیلی آن به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های برجسته آستان‌قدس رضوی بخش پاسخگویی به شبهات و احکام شرعی است؛ در سال گذشته حدود یک‌میلیون و 200 هزار سئوال شرعی از طریق سامانه و 900 هزار سوال شرعی در حرم مطهر رضوی پاسخ داده شده است.

مدیرکل روابط عمومی آستان‌قدس رضوی تاکید کرد: در سال گذشته در مجموعه آستان‌قدس رضوی 630 جلسه عمومی و 180 جلسه برای فرهیختگان برگزار شده است که دستاوردهای قابل توجهی را در این جلسات شاهد بوده‌ایم.

وی یادآور شد: در سال گذشته 150 نفر از طریق تشرف به حرم رضوی به مکتب تشیع پیوستند؛ همچنین 700 هزار نفر در تور‌های حرم شناسی شرکت داشته‌اند.

یوسفی با اشاره به بهره‌برداری از دو مجتمع بین‌راهی منتهی به مشهد تا پایان سال جاری،‌ اذعان کرد: دو مجتمع بین‌راهی از جاده قوچان و چناران و هم‌چنین جاده تربت جام که منتهی به حرم مطهر رضوی است در حال راه‌اندازی و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل روابط عمومی آستان‌قدس رضوی گفت: در راس اهداف مجموعه آستان‌قدس رضوی ارائه تسهیلات و رفاه برای زائران مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر برنامه‌ای برای بستن زیرگذر حرم مطهررضوی نداریم.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول