اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خبر داد

برپایی مراسم اعتکاف در 12 مسجد صومعه‌سرا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از برپایی مراسم معنوی اعتکاف در 12 مسجد شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

برپایی مراسم اعتکاف در 12 مسجد صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اعتکاف در مکان فرمانداری این شهرستان، اعتکاف را یک رویداد بزرگ در راستای طهارت وجودی بشر و رسیدن به قرب الهی دانست.

وی با تصریح بر اینکه افراد معتکف خود را برای یک‌سال بیمه معنوی و جسمانی می‌کنند، افزود: تاثیر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روحیه و منش آدمی بسیار بالاست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در مساجد این شهرستان، اذعان کرد: امسال مراسم اعتکاف در 12 مسجد شهری و روستایی صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از تعداد مساجد مذکور، حدود هفت مسجد شهری و پنج مسجد روستایی برای اعتکاف آماده می‌شوند.

احمدی‌پور با بیان اینکه استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف در صومعه‌سرا بسیار باشکوه بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر 70 درصد از معتکفان صومعه‌سرا را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند.

وی به تعداد معتکفان سال گذشته در صومعه‌سرا اشاره کرد و ادامه داد: سال 91 تعداد 650 نفر زن و مرد در مساجد صومعه‌سرا معتکف شدند.

به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از مجموع 650 نفر معتکف مذکور بالغ بر 480 نفر در مساجد شهری و 170 نفر در مساجد روستایی معتکف شده بودند.

وی، اجرای مراسم معنوی مدون و طبقه‌بندی شده همراه با تغذیه فرهنگی را اصل مهمی در برپایی مراسم اعتکاف خواند و تصریح کرد: در مراسم اعتکاف گذشته 30 دوره ختم قرآن کریم انجام شد.

احمدی‌پور گفت: برای اجرای درست و بهتر برنامه‌های فرهنگی و معنوی تمام مساجد برپا کننده مراسم اعتکاف مبلغان مذهبی اعزام می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه امسال به تمام معتکفان بسته‌های فرهنگی اهدا می‌شود، یادآور شد: این بسته‌های فرهنگی در هنگام ورود معتکفان به مساجد در راستای ارتقای فضای معنوی و فرهنگی به آنها داده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با قدردانی از همکاری تمام مسئولان دولتی و بخش‌های خصوصی در برپایی مراسم اعتکاف سال گذشته، افزود: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم ایام‌البیض نیازمند همکاری و مساعدت مالی این نهاد‌ها هستیم.

وی به مهلت نام‌نویسی افراد متقاضی برای شرکت در مراسم اعتکاف سال جاری اشاره کرد و متذکر شد: نام‌نویسی از تاریخ 20 تا30 اردیبهشت جاری در تمام پایگاه‌های بسیج، مساجد، سپاه و اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا انجام می‌شود.

انتهای پیام/84003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول