اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر‌ همایش اقتصاد مقاومتی‌:

تحریم‌ها در چارچوب اقتصاد اسلامی‌ به فرصت‌ تبدیل می‌شود

دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی در کرمان گفت: تحریم‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌هایی به همراه داشته‌ که می‌توان در چارچوب اقتصاد اسلامی‌ از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

تحریم‌ها در چارچوب اقتصاد اسلامی‌ به فرصت‌ تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ عبدالمجید جلایی ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی با رهیافت تولید ملی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی فرمودند، «اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه واقعیت است». 

وی افزود: استنباط ما هم این است که اگر به شاخص‌های کلان اقتصادی کشور توجه کنیم‌، اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است،‌ طی 10 سال گذشته رشد اقتصادی متوسطی حدود 3.2‌ درصد و همراه با نرخ بیکاری دو رقمی بود.

جلایی عنوان کرد: در این حال وجود مزیت‌های نسبی بالقوه و بالفعل کشور همراه با رشد متوسط نقدینگی حدود 20 درصد و طبیعتا عدم تناسب آن با حجم نقدینگی موجود در کشور چالش‌هایی را پیش روی اقتصاد قرار داده است که شاید مفهوم اقتصاد مقاومتی بتواند این مسئله را به طور مشخص دنبال کند و برای آن راهکارهایی بیابد.

وی بیان داشت: اقتصادی که طبیعتا با چالش‌هایی در زمینه بین‌الملل و اقتصاد جهانی مواجه است، فکر می‌کنیم اگر گفتمان اقتصاد مقاومتی بتواند‌ در سطح دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان گفتمان غالب طرح به شود‌ در رفع چالش‌های پیش روی اقتصاد مؤثر باشد.

جلایی به اقدامات انجام شده عملی درباره اقتصاد مقاومتی با رهیافت تولید ملی اشاره و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌هایی به همراه داشته‌ که می‌توان در چارچوب اقتصاد اسلامی‌ از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: ‌250 چکیده مقاله در حوزه مختلف اقتصادی، مدیریتی و مالی به دبیرخانه این همایش رسید از این تعداد 150 مقاله به صورت کامل به دبیرخانه ارسال شد ‌که از این تعداد 62 مقاله پذیرفته و چاپ شده است.

جلایی با تاکید بر اینکه در داوری مقالات ایده‌های جدید ‌در زمینه اقتصاد مقاومتی ‌مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این همایش 10 مقاله که حاوی نکاتی آموزنده در حوزه مفهوم اقتصاد مقاومتی است، برگزیده شده است.

انتهای پیام/‌80018/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول