اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس محلی سمنان خبر داد

تبیین نقشه راه اقتصاد مقاومتی/ بررسی بهره‌وری و اثربخشی اقتصادی طرح‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس محلی سمنان از تبیین نقشه راه اقتصاد مقاومتی و بررسی بهره‌وری و اثربخشی اقتصادی طرح‌ها خبر داد.

تبیین نقشه راه اقتصاد مقاومتی/ بررسی بهره‌وری و اثربخشی اقتصادی طرح‌ها

محمد اسکندری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: طرح‌های زیادی در کمیسیون اقتصادی مجلس محلی سمنان توسط کارشناسان، خبرگان و صاحبنظران اقتصادی بررسی می‌شود و نظرات کارشناسی بر روی طرح‌ها و لوایح داده می‌شود و پس از اینکه به نتیجه کلی و جامعی دست پیدا کردیم به عنوان یک طرح کلی به نماینده سمنان جهت ارائه در مجلس ملی پیشنهاد می‌شود.

اسکندری با اشاره به بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف در سال گذشته از بررسی نقشه راه اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: در سال گذشته یک نشست کارشناسی در رابطه با دلایل کاهش ارزش ریال با حضور کارشناسان، خبرگان و فعالان اقتصادی و با حضور نماینده سمنان و همچنین نهادهای خصوصی و دولتی برگزار شد و دلایل کاهش ارزش پول ملی بررسی و تحلیل شد.

وی ادامه داد: همچنین طرحی در خصوص ارتباط بین بخش خصوصی تولید و اصناف و به صورت تخصصی در حوزه قطعات خودرو پیشنهاد و اجرا گردید که طی آن روسا و اعضای 4 صنف لوازم یدکی، تعویض روغن، لاستیک، ابزار یراق و تعمیرکاران در 2 مرحله از 4 واحد تولید قطعات خودرو و لوازم یدکی بازدید نمودند که در راستای این طرح، تعاملات و قراردادهایی بین واحد‌های تولیدی و اصناف برای خرید و توزیع محصولات منعقد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس محلی سمنان افزود: همچنین در سال گذشته قانون بهبود فضای کسب و کار با نظرسنجی از تشکل‌های مختلف بررسی و گزارشی از آن نیز به نماینده سمنان ارائه شد.

اسکندری همچنین از بررسی کلیات بودجه از بُعد اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس محلی سمنان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در این طرح بودجه را از نگاه اقتصادی بررسی و پیشنهاد می‌کنیم هر حوزه اعم از فرهنگی، اجتماعی و ... از نگاه خود بودجه را بررسی کنند.

وی از بررسی طرح آمایش در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: در این طرح سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف وضعیت فعلی امکانات و برنامه‌ها و اهداف بلند مدت خود را ارائه می‌کنند و ما بررسی می‌کنیم که حوزه انتخابیه با توجه به مزیت‌ها و اولویت‌های منطقه، به چه چیزهایی نیاز دارد و آیا وضعیت و روند فعلی آن با برنامه‌ها و اهداف بلند مدت سازمان‌ها و نهادها و تسهیلات اعطایی انطباق دارد یا خیر؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس محلی سمنان همچنین از بررسی بهره‌وری و اثربخشی اقتصادی طرح‌های بزرگ و کوچک خبر داد و گفت: در این طرح میزان اثر بخشی طرح‌هایی که با پول و اعتبارات زیادی اجرا می‌شوند، بررسی می‌شوند، تا مشخص شود آیا این طرح‌ها پس از افتتاح به نتیجه مطلوب و اثربخشی مورد نظر می‌رسند.

اسکندری بررسی گزارشات و مسائل اقتصادی روز، اصلاح سیستم بانکی و نظام بانکی، بحث بیمه تأمین اجتماعی و فراگیر کردن آن و از انحصار خارج کردن بیمه تأمین اجتماعی را از جمله طرح‌های در دست بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس محلی سمنان معرفی کرد.

انتهای پیام/2249/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول