اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه استان اردبیل:

دشمن اقتصاد مقاومتی را به نام ریاضتی القا می‌کند

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دشمن با عملیات روانی و با هدف به انحراف کشیدن اقتصاد مقاومتی طوری القا می‌کند که این نوع مدل با اقتصاد ریاضتی آمیخته شود.

دشمن اقتصاد مقاومتی را به نام ریاضتی القا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام عسگر کریمیان صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در اردبیل اظهار داشت: دشمن امروز از طرق مختلف سعی دارد مقاومت ملت ایران را بشکند که راه‌ انداختن جنگ اقتصادی و تحریم‌ها نیز در راستای جدا کردن مردم از نظام است.

وی خاطرنشان کرد: آنها احساس می‌کنند با تنگ شدن حلقه محاصره و تحریم‌های اقتصادی و فشار آمدن بر مردم می‌توانند زمینه ناهنجاری‌ و نارضایتی را فراهم آورند در حالی که آنها قطعاً در این هدف‌گذاری خود با شکست سهمگین روبرو می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تنها گفتمان غالب در برابر این هجمه‌ها را گفتمان اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از نفوذ دشمن در حوزه تحریم‌ها و آسیب‌هایی است که آنها احساس می‌کنند از این منظر می‌توانند برای جمهوری اسلامی ایران فشار مضاعف درست کنند.

کریمیان گفت: برای ایستادگی در برابر تحریم دشمنان باید ادبیات عقلانی با محوریت اقتصاد مقاومتی را ترویج کنیم چراکه ما امروز در برنامه‌ریزی‌های خود به ویژه مهندسی مقاومت به عنصر ایستادگی و صبر و تحمل بیشتر نیاز داریم.

این مسئول عنوان کرد: البته نباید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جامعه اعم از نیروی انسانی و منابع ارزشمند تولید غفلت کنیم و نسبت به آنها بی‌توجه باشیم.

پیش‌نیاز اصل مقاومت تربیت انسان مقاوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: پیش‌نیاز اصل مقاومت تربیت انسان مقاوم است که این امر نیاز به کار فرهنگی دارد.

کریمیان افزود: اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره‌وری، کاهش آمار بیکاری و خشکاندن ریشه‌های فقر در جامعه نیاز به کار فرهنگی و حرکت مدبرانه دارد چرا که بر خلاف برخی ادعاها اسلام با موضوع فقر مخالف است چرا که فقر را عامل آسیب به صحنه ایمانی و تدینی مردم می‌داند.

وی با یادآوری اینکه بین فقر و قناعت و ساده‌زیستی تفاوت فاحشی وجود دارد، تصریح کرد: درست مصرف کردن به معنای فقر نیست بلکه تداوم مسیر خودکفایی و خوداتکایی اقتصادی است که قطعاً حرکت در این مسیر می‌تواند زمینه صادرات متنوع و کاهش اقتصاد نفت را زمینه‌ساز شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: تولید ناخالص ملی ما زمانی افزایش می‌یابد که تولید داخلی افزون شده و مصرف‌گرایی نیز به حداقل برسد چرا که امروز جامعه ما دچار نوعی بیماری لوکس‌گرایی و تزئین‌گرایی شده است که بسیار علاقمند هستیم وسایلی را خریداری کنیم که هیچ الزام و ضرورتی برای مصرف آنها نیست.

کریمیان اهمیت تطبیق حقوق و دستمز‌دها با تورم و کاهش فشارهای اقتصادی مردم را ضروری اعلام کرد و گفت: دشمن با عملیات روانی سعی می‌کند اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی معرفی کند تا از این طریق بتواند به اصل این اقتصاد ضربه بزند.

این مسئول تاکید کرد:‌ گفتمان اقتصاد مقاومتی با تدبیر و تعبیری که مقام معظم رهبری از آن کرده‌اند حرکت غرور‌آفرین است که بسیج نیز در انجام وظایف و تکالیف خود در تبیین این حرکت پیشقدم می‌باشد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تبریک سالگرد تشکیل بسیج سازندگی یادآور شد: در فضای خلایی که بعد از ادغام وزارت کشاورزی با جهاد سازندگی در مسیر عمران و آبادانی روستاها و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته به وجود آمد رهبر فرزانه انقلاب فرمان تشکیل بسیج سازندگی را دادند تا بسیج در این عرصه ورود پیدا کند که در چند سال اخیر نیز در این حوزه با اقدامات خوب موفق عمل کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: اولویت امسال بسیج سازندگی در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در روستاها اعم از مسجد، غسالخانه، خانه بهداشت، مدرسه، خانه محرومان، خانه عالم و صدها پروژه عام‌المنفعه پیش‌بینی طرح‌های توسعه اقتصادی در روستاهاست.

انتهای پیام/62005/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول