اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد

ریل‌گذاری جدید اقتصادی کشور با اجرای اقتصاد مقاومتی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اجرای درست اقتصاد مقاومتی موجب ریل‌گذاری جدیدی در اقتصاد ایران می‌شود و تحقق این امر می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را در سریع‌ترین زمان برطرف کند.

ریل‌گذاری جدید اقتصادی کشور با اجرای اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای مبارزه با تحریم اقتصادی باید اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود، اظهار داشت: با اجرای درست این اقتصاد می‌توان ریل‌گذاری جدیدی در اقتصاد ایران شکل داد تا مشکلات اقتصادی ایران در سریع ترین زمان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه چند عامل مهم اقتصاد ایران را زیر فشار قرار داده است، ابراز داشت:‌ تحریم اقتصادی، عدم فروش 50 درصد نفت، عدم حضور کشتی‌ها در بنادر، قطع بیمه کشتی‌ها و عدم مبادله مطلوب ارز خارجی در کشور از جمله این عوامل‌ها است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در کنار این عوامل، سوء مدیریت در کشور نیز موجب شده شرایط کنونی را حساس و دشوارتر کند که یکی از راهکارهای برطرف کردن این مشکلات استفاده از متخصصان، کارشناسان و مدیران با قدرت است که می‌تواند اقتصاد ایران را تقویت کند.

رضایی با بیان اینکه اکنون رفتارهایی مانند خود تحریمی و خودزنی در مدیریت کشور دیده می‌شود، اذعان داشت: این رفتارها موجب شده نه تنها تحریم‌های اقتصادی در اقتصاد ملی کشور را کاهش ندهد، بلکه دو برابر افزایش بیابد.

این مسئول یادآور شد: موج طوفان کالای چینی که از چهار سال گذشته وارد اقتصاد ایران شده است در کنار این تحریم‌های اقتصادی به اقتصاد ملی ایران لطمه‌ شدیدی وارد کرده است، به طوری که بسیاری از صنایع ایرانی از دستگاه‌های اقتصادی گرفته شده است و بازارها دچار چالش اقتصادی شده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از چهار سال گذشته رکود بازار در اروپا با موج طوفان کالای چینی آغاز شده است،‌ ابراز داشت: موج طوفان کالای چینی نه تنها اقتصاد ایران بلکه اقتصاد آمریکا و اروپا را هم دچار چالش کرده است که باید برای برطرف کردن آن اقدامات منسجم‌تری صورت گیرد تا این موج در کشور مهار شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان اقتصاد عامل چهارم و جدی‌ترین مشکل در ایران است، اذعان کرد: یک ستون به نام نفت زیر این ساختمان قرار دارد که با یک تحریم نفتی همه معادلات اقتصادی کشور را که شامل 77 میلیون نفر جمعیت است، بر هم می‌ریزد.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد تک‌ستونی معروف به تک‌محصولی موجب ایجاد چالش در اقتصاد شده است، اضافه کرد: اقتصاد نفتی موجب شده تا مردم و اقوام را در اقتصاد کشور بی‌اختیار کند و عدم درست مدیریت و برنامه‌ریزی موجب شده اقتصاد کشور را فلج کند و این موضوع ربطی به دولت فعلی و قبلی ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ایران باید روش‌های سنتی و قدیمی 70 ساله خود را در مدیریت اقتصاد کشور کنار بزند و مدیریت فعلی اقتصاد این کشور را از وضعیت فعلی بیرون در آورد تا بتواند اقتصاد کشور را رونق و بسیاری از مشکلات برطرف شود.

وی ابراز داشت: باید بازنگری جدی در اقتصاد ایران رخ دهد و تحریم‌های اقتصادی که برای ملت ایران تلخ هستند، باید سریع‌تر خنثی شود و سوء مدیریت‌ها اصلاح و جلوی موج طوفان کالای چینی به ایران جلوگیری شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد برخی از کشورها مانند کره، چین و هند که با جمعیت یک میلیاردی به سرعت از ایران جلوتر زده است، عنوان کرد: ایران با بازنگری جدی در اقتصاد و مدیریت درست می‌تواند اقتصادش را به سرعت به سمت توسعه ارتقا دهد.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول