اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/فلاحیان در قزوین:

برنامه‌هایم در جهت پیشرفت و تعالی کشور است/چین و روسیه تهدیدی جدی برای آمریکا

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدفم از کاندید شدن برای انتخابات قدرت نفوذ این سمت نیست، بلکه وظیفه خود ‌دانستم برنامه‌هایی که برای پیشرفت و تعالی کشور دارم را برای مردم توضیح دهم.

برنامه‌هایم در جهت پیشرفت و تعالی کشور است/چین و روسیه تهدیدی جدی برای آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی فلاحیان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار داشت: در سطح جهان اصولاً افرادی که در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده‌اند عهده‌دار سمت ریاست جمهوری می‌شوند، زیرا مهم‌ترین کاری که یک رئیس جمهور انجام می‌دهد، امور سیاسی است.

وی افزود: وزارتخانه‌هایی که در کشورهای دنیا وجود دارند به وسیله وزرایی مدیریت می‌شوند که در زمینه کاری خود تخصص لازم را دارند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به زمینه تحصیلاتی خود بیان کرد: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند بنا دارند حکومت اسلامی را تشکیل دهند، فضلایی مانند آیت‌الله شهید بهشتی مدرسه‌ای به نام مدرسه منتظریه (حقانی) تأسیس کردند که در آن مدرسه دروس حوزوی و دانشگاهی تدریس می‌شد.

فلاحیان ادامه داد: بنابر این زمانی که وارد قم شدم، در این مدرسه مجموعه‌ای از دروس حوزوی و دانشگاهی مانند فقه و اصول، فلسفه، روانشناسی اجتماعی، جامعه‌شناسی و اقتصاد گذراندم و با همکاری دوستان به کارهای مبارزاتی و سیاسی می‌پرداختیم.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی خود اضافه کرد: پس از دوران تحصیل نیز مسئولیت بنیاد مسکن آبادان و کمیته‌های انقلاب اسلامی را برعهده داشتم و پس از آن به مدت هشت سال وزیر اطلاعات بودم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی در خصوص کارهای اجرایی که در 16 سال گذشته انجام داده، عنوان کرد: در این مدت عضو مجلس خبرگان و کمیسیون سیاسی بودم و برخی از کارهای تحقیقاتی را نیز در این مدت انجام دادم.

فلاحیان ابراز داشت: هدفم از کاندید شدن برای انتخابات ریاست جمهوری قدرت نفوذ این سمت نیست، بلکه وظیفه خود می‌دانستم برنامه‌هایی که برای پیشرفت و تعالی کشور دارم را برای مردم توضیح دهم، زیرا معتقدم بسیار راهگشا خواهد بود و اگر مردم موافق بودند برای اجرای این برنامه‌ها در سمت ریاست جمهوری قرار گیرم.

وی با اشاره به راهکارهایی که برای تنگناهای اقتصادی و مذاکره با آمریکا در نظر دارد، اظهار کرد: حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه برای منافعشان بوده است که هیچ شکی در آن نیست، ولی خودشان ادعا دارند که در حال حاضر پایان تاریخ است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: منظور آمریکایی‌ها این است که در عصر حاضر ایدئولوژی‌های آسمانی و زمینی برای بشر امروزی راهگشا نیست و یا حداقل برای ما اثبات شده نیست، بلکه فقط دموکراسی و آزادی ارزش به شمار می‌رود و به دنبال گسترش آزادی‌ها و دموکراسی هستیم.

فلاحیان اضافه کرد: همچنین مدعی هستند که اجازه نمی‌دهند در کشورهای جهان حکومت‌های دیگری تشکیل شود، از سوی دیگر بارها مطرح کرده‌اند که منافعشان بر ارزش‌های آنان مقدم است.

وی ادامه داد: خطری که در حال حاضر آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند ایران، افغانستان و کشورهای این چنینی نیست، بلکه سه کشور چین، هند و روسیه که نیمی از جمعیت جهان را در خود دارند و با تصمیم و سلاح‌هایی که در اختیار دارند، درصدد برخورد با آمریکا هستند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آمریکا الان به این نتیجه رسیده است که حضورش در منطقه خاورمیانه برایش با صرفه نیست.

فلاحیان افزود: در حال حاضر مصرف نفت آمریکا 16 میلیون بشکه است که هشت میلیون آن را از خاورمیانه و بقیه را در کشور خود تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر آمریکا به تکنولوژی دست یافته است که می‌تواند با فشار آب 20 میلیون بشکه نفت تولید کند، بنابر این از سال 2014 وابستگی آمریکا به نفت خاورمیانه کاهش می‌یابد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مقابل گفتمان امام (ره)، گفتمان آمریکایی‌ها شکست خورد، تصریح کرد: آمریکا مدعی بود که اجازه نمی‌دهد دولت‌های مذهبی در منطقه خاورمیانه حکومت کنند، بلکه طرفدار دولت‌های سکولار بودند که الان مدعی هستند که دولت‌های سکولار دیگر کارایی ندارند.

فلاحیان با اشاره به اینکه آمریکا در حال حاضر اصرار دارد که با ایران تعامل برقرار کند، بیان کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها با زور با ما صحبت می‌کردند مقام معظم رهبری فرمودند که ما مذاکره گرگ و میش را قبول نداریم، بنابر این اگر آمریکا تصمیم بگیرد که فشار نظامی و دخالت‌های خود را در منطقه کاهش دهد و مانند دیگر کشورهای دنیا تعامل داشته باشد، حتماً تعامل ایران و آمریکا برقرار می‌شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد بنده نیز این بود که ما به خاطر ایران هراسی که در مورد تکنولوژی ما به راه انداخته‌اند، بیش از 20 درصد غنی‌سازی نمی‌کنیم و یا تعلیق می‌کنیم تا آمریکا هم تحریم‌ها را تعلیق کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: شیب مذاکرات گروه 1+5 و دیگر مذاکرات تقریباً مثبت بوده است، امیدواریم بعد از انتخابات مشکلات تحریم‌ها و روابط ما با کشورهای غربی تا حدودی حل شود.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول