اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان:

رابطه با آمریکا به معنای نوکری نیست / خاتمی اولویت نخست حزب مردم‌سالاری

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رابطه به معنای نوکری آمریکا نیست، گفت: رژیم صهیونیستی باید نابود شود اما لشگرکشی راه آن نیست.

رابطه با آمریکا به معنای نوکری نیست / خاتمی اولویت نخست حزب مردم‌سالاری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی کواکبیان ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پایه گیلان اظهار کرد: اخلاق ما برگرفته از شریعت اسلام است و اخلاق غیر اسلامی نباید در جامعه ترویج شود.

وی به توزیع سهام عدالت در ایام انتخابات سال 88 اشاره کرد و افزود: تقلب در انتخابات سال 88 را قبول ندارم اما تخلف‌های بسیاری در آن انجام شده است.

کواکبیان حضور 40 میلیونی جمعیت در انتخابات سال 88 را بسیار تعیین کننده خواند و تصریح کرد: تخلف‌های احمدی‌نژاد پس از انتخابات باید توسط قوه قضائیه پیگیری می‌شد.

* خاتمی اولویت نخست حزب مردم‌سالاری

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اولویت نخست این حزب را خاتمی دانست و بیان کرد: اگر هاشمی و خاتمی احساس تکلیف می‌کردند، می‌آمدند و اگر هاشمی بخواهد در انتخابات ورود کند حزب مردم‌سالاری نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

وی با اشاره به عدم انتخاب خود در مجلس نهم، خاطرنشان کرد: رای بنده 35 درصد نسبت به مجلس هشتم بیشتر بود و در انتخابات ریاست جمهوری موضوع باید در اندازه ملی دیده شود همانطوری که احمدی‌نژاد در شورای شهر تهران رای نیاورد اما رئیس جمهور شد.

کواکبیان در ادامه به خصومت‌ورزی، خباثت و شیطان بزرگ بودن آمریکا اشاره کرد و گفت: 34 سال است که با آمریکا مقابله می‌کنیم و بر مبنای حکمت و عزت باید برای برطرف شدن مشکلات لغو تحریم‌ها، مسئله هسته‌ای و ... به‌دنبال برقراری ارتباط با آمریکا باشیم.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم با تاکید براینکه رویکرد قهر تا قیامت امکانپذیر نیست، اظهار کرد: رابطه با آمریکا با برنامه‌ریزی و کارشناسی باید انجام شود تا دیگران از این وضعیت سوء استفاده نکنند.

وی صهیونیست‌ها و ضد انقلاب خارجی را از مانع‌تراشان رابطه ایران با آمریکا دانست و اضافه کرد: مذاکره برد را باید در مقابل آمریکا انجام دهیم ضمن اینکه خطوط قرمز و مصالح نظام در نظر گرفته شود.

* رژیم صهیونیستی باید نابود شود

کواکبیان با بیان اینکه رابطه به معنای نوکری آمریکا نیست، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید نابود شود اما لشگرکشی راه آن نیست.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری بر کسب حقوق مردم فلسطین تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در سوریه منافع راهبردی دارد و باید آن را حفظ کند اما بر شخص بشار اسد تاکید نداریم.

وی همچنین جلوگیری از رشد نقدینگی در ثبات اقتصادی را موثر خواند و بیان کرد: جلوگیری از واردات بی‌رویه و کنترل بازار ارز باید از برنامه‌های دولت آینده باشد.

کواکبیان به درآمد 700 میلیارد دلاری فروش نفت در هشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیت‌المال حیف و میل شده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خواستار احیای اصل هشتم قانون اساسی شد و اظهار کرد: دولت خاتمی اصل هفتم قانون اساسی را احیا کرد و بنده به دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر در دولت آینده هستم.

وی با بیان اینکه امر به معروف تنها به آستین کوتاه و بیرون آمدن چند تار موی سر خلاصه نمی‌شود، افزود: دانشجویان باید در دانشگاه‌ها امنیت داشته باشند و پرسش‌های خود را آزادانه مطرح کنند.

کواکبیان در پایان گفت: اصلاحات به معنای جلوگیری از براندازی است و هر فردی از اصلاحات استنباط براندازی دارد، اشتباه می‌کند.

انتهای پیام/84001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول