اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

تکفیری‌ها توسل به آمریکا را شرک نمی‌دانند/ اتحاد علمای اسلام در شرایط حساس دنیا

یکی از مراجع معظم تقلید گفت: تکفیری‌ها در شرایطی توسل به اهل بیت(ع) را شرک می‌دانند که خود به آمریکا متوسل شده و آن را قبول دارند.

تکفیری‌ها توسل به آمریکا را شرک نمی‌دانند/ اتحاد علمای اسلام در شرایط حساس دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اندیشمندان کشور مصر با اشاره به اینکه درک معارف دین معنای عام فقه به شمار می‌رود اظهار کرد: تفقه در معارف اسلامی را به 10 قسمت تقسیم کرده‌ایم که شامل معارف اعتقادی، معارف اقتصادی، معارف فرهنگی، معارف عبادی، معارف اخلاقی، معارف مدنی، معارف سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی است.

وی با اشاره به اینکه فقه دارای گستردگی بسیار زیادی است تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه فقه به دو صورت فقه مقارن و فقه نامقارن تدریس می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه شرایط حال حاضر دنیا وظیفه علما را بسیار سنگین‌ کرده است ادامه داد: باید عالمان دینی در شرایط حساس کنونی به وظیفه خود بسیار اهتمام داشته و به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به شرایط کشورهایی نظیر مصر، لیبی، سوریه، قطر، عربستان، افغانستان، عراق، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی بیان کرد: باید علما در صف اول مبارزه و ایستادگی در برابر دشمنی‌ها باشند و کشورهای اسلامی و عالمان دینی اتحاد خود را تقویت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: اینکه قبر شخصی را بعد از گذشت هزار و 400 سال نبش کنند و جنازه را به جای دیگری منتقل کنند در هیچ آیینی قابل پذیرش نیست و باید برای مقابله با این اقدامات فکری کرد.

وی تاکید کرد: امروز زمان شمشیر، جهاد، وحدت و به میدان رفتن است و باید با دشمنان دین مبین اسلام مقابله کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما باید در برابر آمریکا و نوکران آن اتحاد داشته و وحدت علما در شرایط کنونی یک وظیفه خطیر است.

وی گفت: تکفیری‌ها در شرایطی توسل به اهل بیت(ع) را شرک می‌دانند که خود به آمریکا متوسل شده و آن را قبول دارند.

انتهای پیام/2258/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول