اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص)

فریاد انزجار از آمریکا و صهیونیسم جنایتکار در خیابان‌های یزد طنین‌انداز شد

مردم دارالعباده یزد امروز هم‌نوا با مردم سایر نقاط کشورمان با شرکت در راهپیمایی در اعتراض به عمل غیرانسانی و وحشیانه وهابیون در هتک حرمت صحابه پیامبر اسلام (ص)، نفرت و انزجار خود را از عاملان این حرکات به نمایش گذاشتند.

فریاد انزجار از آمریکا و صهیونیسم جنایتکار در خیابان‌های یزد طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مردم یزد امروز با شرکت پرشکوه در راهپیمایی ضد آمریکایی، با محکوم کردن هتک حرمت به پیکر مطهر حجر بن عدی و به آتش کشیدن آرامگاه جعفر طیار، عاملان این حرکات را نمادی از شرارت و وحشی‌گری دانستند.

مردم با سر دادن شعارهای «وهابی ننگت باد، سلفی ننگت باد»، «این نبش قبر عقده دیرین شماست، اینک مزار بن عدی در قلب ماست» بیزاری خود را از این حرکت ضد انسانی اعلام کردند.

مردم یزد همچنین با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیسم، مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و انگلیس را محور و نماد همه شرارت‌ها و جنایت‌ها خواندند.

استاندار یزد نیز در این راهپیمایی و قبل از قرائت بیانیه اظهار داشت: از همه ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار یزد که در تجلیل از صحابه رسول خدا (ص)، شرکت کردند و برای تکفیر آمریکای جلاد خون آشام، وهابی‌ها و سلفی‌ها و اسرائیلی‌ها شرکت کردند، قدردانی می‌کنم.

محمدرضا فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: امروز کفر، جبهه خود را در مقابل جبهه حق سازماندهی کرده اما جبهه حق زیر پرچم ائمه (ع) سازماندهی شده‌اند و دشمن راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به رشادت‌های حجر بن عدی، عنوان کرد: حجر بن عدی در فتح قادسیه، نخستین کسی بود که اسبش را به آب زد و پشت سر او، دیگران توانستند به رود بزنند و قادسیه را فتح کنند.

فلاح‌زاده یادآور شد: او همچنین در رکاب پیامبر (ص) در نبرد صفین و جمل جزو یاران حضرت علی (ع) بود و مردم شامات مسلمان شدن خود را از حجر بن عدی دارند.

وی ادامه داد: او یکی از رسوا کنندگان معاویه بود و معاویه در همین نقطه که مزارش بود، سر او و پسرش را از بدن جدا کرد.

فلاح‌زاده اظهار داشت: ای حجر، ملت ایران اسلامی و ملت شیعه جهان و حتی بعضی از فرق اسلامی، مظلومیت تو را در آن روز که سر تو و فرزندت جدا شد و امروز که تو را نبش قبر کردند، درک کردند و همه اعلام می‌کنیم که همچون تو، پیرو ولایت هستیم.

وی افزود: ما مسلمانان وارث عاشورا و کربلا و کوفه و وارث مظلومیت تمام پیامبران هستیم و آنچنان که امام راحل فرمودند: مسلمانان تمام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهند کرد.

در این راهپیمایی همچنین بیانیه‌ای در چند بند قرائت شد و مردم با سر دادن شعار الله اکبر و مرگ بر آمریکا، بندهای این بیانیه را تایید کردند.

انتهای پیام/2464/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول