اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند:

نقش پژوهش در حوزه مواد مخدر کم‌رنگ است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه نقش پژوهش در حوزه مواد مخدر کم‌رنگ است، گفت: پژوهش‌های کاربردی باید به صورت منطقه‌ای اجرا شوند.

نقش پژوهش در حوزه مواد مخدر کم‌رنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمد‌زمان ابطحی عصر امروز در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار کرد: یکی از اقداماتی که از سوی دست‌‌اندکاران امر مبارزه با مواد مخدر کم‌تر مورد توجه قرار گرفته نقش پژوهش در حوزه‌ مواد مخدر و تاثیر آن در زمینه کاهش عرضه و تقاضا است.

وی ادامه داد: پژوهش‌های کاربردی بر اساس نیازها باید به صورت منطقه‌ای توسط دانشگاه‌‌ها و مؤسسه‌های علمی پژوهشی به مرحله اجرا درآید.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند افزود: به جای اینکه نتایج بررسی‌ها در زمینه مواد مخدر در لابه‌لای جزوه‌ها و کتاب‌های موجود در قفسه کتابخانه‌ها یا دکور اتاق مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط با مهربانی انباشته شود، بهتر است این نتایج به منظور اتخاذ تصمیم‌های عالمانه و برای ارائه راهکار‌های پیشگیرانه بدون هرگونه سانسور در اختیار صاحب‌نظران قرار بگیرد چرا که گفتمان اجتماعی مؤثر در کشور از ارائه، تبیین و تحلیل نتایج پژوهش‌های هدفدار به دست می‌آید.

ابطحی یکی از نکات مهم در امر درمان معتادان در مراکز ترک اعتیاد را مراقبت‌های پس از خروج معتادان دانست و اضافه کرد: به این معنا که قاضی همان‌طور که حکم می‌کند این افراد در مراکز، نگهداری شوند می‌تواند حکم کند که پس از آن نیز تا یک سال یا بیش‌تر به درمان ادامه دهند که آیین‌نامه این موضوع با عنوان آیین‌نامه ادامه درمان معتادان پس از ترک در قوه قضاییه در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: در آیین‌نامه ادامه درمان معتادان پس از ترک که از سوی ستاد مبارزه با مواد‌ مخدر کشور تهیه شده پیش‌بینی شده که فرد پس از خروج از مراکز ترک اعتیاد نیز تحت مراقبت باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دریافت حمایت‌های مددکاری و معرفی برای اشتغال، دریافت وام ازدواج و تحصیل را از مراقبت‌های پس از ترک معتادان برشمرد و گفت: معتادان بهبودیافته با این حمایت‌ها به اعتیاد بر نمی‌گردند.

ابطحی با بیان اینکه هدف از شورای مبارزه با مواد مخدر باید این باشد که افراد به طور تکراری به مراکز ترک اعتیاد منتقل نشوند چرا که بخش مهمی از افراد به طور تکراری به مراکز ترک اعتیاد آورده می‌شوند، اذعان داشت: حمایت‌های پس از خروج عامل مهمی برای برگشت معتادان بهبودیافته به زندگی عادی است.  

انتهای پیام/69013/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول