اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

فرهنگ‌سازی هدف اصلی هفته سلامت است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هدف اصلی هفته سلامت است، گفت: جلب مشارکت مردم و همکاری بین‌بخشی در هفته سلامت ضروری است.

فرهنگ‌سازی هدف اصلی هفته سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد‌زمان ابطحی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در محل فرمانداری بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: روز هفتم آوریل مصاف با 18 فروردین‌ماه روز جهانی بهداشت نام گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامتی در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم در شکل‌دهی جامعه سالم دارد هفته سلامت در دستور کار است.

فشار خون را جدی بگیریم

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند افزود: هفته سلامت با یک موضوع مرتبط با سلامت به نام «فشار خون را جدی بگیریم» برجسته شده است.

ابطحی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقاء سلامت را هدف اصلی هفته سلامت دانست و اضافه کرد: جلب مشارکت مردم و همکاری‌های عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم از اهداف برگزاری هفته سلامت است.

وی دیگر اهداف برگزاری هفته سلامت را همکاری بین‌بخشی، مشارکت‌های غیر دولتی سازمان‌ها مردم نهاد در سلامت جامعه، برجسته‌سازی موفقیت‌ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش‌های مورد انتظار دانست.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند در ارتباط با طرح بسیج نوروزی، تصریح کرد: به منظور تامین سلامت شهروندان، مسافران نوروزی و همچنین پیشگیری از بروز اپیدمی‌های آب و غذا این طرح از سوی مرکز بهداشت انجام گرفته است.

یک هزار و 148 بازدید در طرح بسیج نوروزی

وی از یک هزار و 148 مورد بازدید در طرح بسیج نوروزی خبر داد و گفت: در این بازدیدها یک هزار و 124 مورد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید به عمل آمده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند متذکر شد: از ابتدای طرح نوروزی 342 مورد از اماکن عمومی مانند هتل‌ها، پارک‌ها و زیارتگاه‌ها بازدید شده است.

این مسئول از یک هزار و 871 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی خبر داد و گفت: تعداد 15 مورد از اماکن بین راهی و همچنین 182 مورد از آب و مواد غذایی نمونه‌برداری شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند اذعان داشت: در طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از 5 هزار نسخه اطلاعیه بهداشتی توزیع شده است.

انتهای پیام/69015/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول