اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند پیشگیری را مهم‌ترین راه‌حل جلوگیری از رواج اعتیاد و مواد مخدر دانست و گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی ریشه در اعتیاد دارند.

بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد‌زمان ابطحی ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار کرد: در راستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید به طور دقیق و به صورت کاربردی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بخش نخست مبارزه با مواد مخدر مبارزه با قاچاق و عرضه آن است، ادامه داد: بخش دوم آن در بعد پیشگیری از شیوع مواد مخدر است که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی به وجود می‌آورد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند اضافه کرد: در راستای پیشگیری از شیوع اعتیاد و مواد مخدر برخی معتادان توسط بهزیستی بهبود می‌یابند ولی درصد بالایی از این معتادان بعد از بهبود برگشت دارند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

ابطحی افزود: رسیدگی به معتادان بهبود یافته که نیاز به اشتغال دارند باید توسط سازمان‌ها و اداراتی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمانی که تحت درمان و بهبود هستند با یکدیگر همکاری داشته و زمینه‌های شغلی را برای این افراد فراهم سازند.

وی اضافه کرد: در بحث مسکن باید رسیدگی‌ و پیگیری‌های لازم برای معتادان تحت درمان و بهبود یافته انجام شود و همچنین در بحث دارویی نیز معتادان باید روند درمان را تا مرحله بهبود طی کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند پیشگیری را مهم‌ترین راه‌حل جلوگیری از رواج اعتیاد و مواد مخدر دانست و گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی ریشه در اعتیاد دارند.

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند در این جلسه گفت: حوزه آموزش و پرورش در بحث پیشگیری فعالیت دارد که طی دو مرحله در این نهاد فعالیت‌هایی نظیر کارگاه‌های آموزشی که 2 هزار و 305 نفر در آن شرکت کرده‌اند، انجام داده است.

محمد زمانی تصریح کرد: تعداد 40 کارگاه آموزشی ویژه مدیران، مربیان تربیت بدنی و مشاوران در راستای پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در این شهرستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز تعداد 25 کارگاه آموزشی با شرکت یک‌هزار و 500 نفر برگزار شده و تعداد 300 نفر مشاور، مربی بهداشت و تربیت بدنی در این کارگاه‌ها حضور داشتند.

مدیر اداره آموزش و پرورش بیرجند افزود: از طریق دادگستری در حوزه مشارکت آسیب‌های اجتماعی در بحث جامعه‌شناسی فعالیت‌های خوبی توسط این اداره انجام شده است.

زمانی متذکر شد: فعالیت آموزش و پرورش بزرگسالان در محتوای کتب درسی بزرگسالان بحث پیشگیری و آگاهی‌بخشی سرفصل‌هایی در ارتباط با پدیده اعتیاد و مواد مخدر ارائه شده است.

انتهای پیام/2248/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول