اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست نهبندان خبر داد

نامناسب بودن جایگاه فعلی محل دفن زباله نهبندان

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: جایگاه فعلی محل دفن زباله نهبندان از نظر موقعیت جغرافیایی و وضعیت مدیریت دفن زباله‌ها مورد تایید نیست.

نامناسب بودن جایگاه فعلی محل دفن زباله نهبندان

محمد‌کاظم شکرگزار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: بیشترین آلودگی نهبندان آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا در این شهرستان ناشی از وزش بادهای شدید و پدیده ریزگردها در فصول گرم سال است، گفت: وجود کارخانجات از قبیل کارخانه آسفالت و کارخانه گچ سبب افزایش این آلودگی شده است.

                               

اخذ جریمه برای واحد‌های آلاینده هوا

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان ادامه داد: برای دفن این آلودگی‌ها مکاتباتی صورت گرفته و واحد‌های آلاینده معرفی و مشمول اخذ جریمه تا زمان رفع آلاینده مربوطه شده‌اند.

شکرگزار با بیان اینکه در رابطه با مدیریت پسماند اقداماتی از سوی این سازمان انجام گرفته، تصریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند توسط مشاور تهیه شده و در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان که به زودی برگزار می‌شود بررسی و پس از رفع اشکالات موجود برای تایید نهایی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ارسال می‌شود.

وی از مورد تایید نبودن جایگاه فعلی محل دفن زباله نهبندان خبر داد و افزود: این جایگاه از نظر موقعیت جغرافیایی و وضعیت مدیریت دفن زباله‌ها مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست این شهرستان نیست.

فرهنگ‌سازی زیست محیطی ضروری است

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: باید در جلسه کارگروه مدیریت پسماند مکانی مناسب برای انتقال جایگاه دفن زباله در نظر گرفته شود.

شکرگزار متذکر شد: وضعیت تخلیه و دفن زباله در محل فعلی به صورت مستمر پایش و اشکالات آن برای اصلاح به شهرداری نهبندان اعلام شده است.

این مسئول از اقدامات سازمان محیط زیست نهبندان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: از جمله این اقدامات استمرار و دقت عمل بیشتر در اجرای قوانین و مقررات شکار و صید، حفاظت و بهسازی محیط زیست و فرهنگ‌سازی زیست محیطی و تنویر افکار عمومی است.

معرفی بیشتر تالاب کجی نمکزار نهبندان در سال جاری

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان یادآور شد: شناساندن بیشتر حیات وحش تالاب کجی نمکزار و اهمیت آن برای حیات وحش به خصوص پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و جذابیت‌های این تالاب در بحث طبیعت‌گردی از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری است.

شکرگزار اذعان داشت: شهرستان نهبندان دارای وسعت زیاد، کوه‌ها و دشت‌های فراوان و پراکنده است.

وی ادامه داد: برای کمک در حفظ حیات وحش موجود در محیط زیست نهبندان در حال حاضر در زمینه فروش پروانه و شکار چارپا در سال جاری برنامه‌ای در دست اقدام نیست.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: برای شکار پرندگان بومی فصل شکار از مهر‌ ماه تا نیمه بهمن‌ماه و برای پرندگان آبزی و کنار آبزی نیز تا نیمه اسفند‌ماه تعیین می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در مورد شکار پرنده مطابق دستورالعملی که از حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی صادر می‌شود اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول