اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌جنوبی خبر داد

کشف و ضبط بیش از 100 قطعه پرنده قاچاق در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: بیش از 100 قطعه پرنده قاچاق در بیرجند کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط بیش از 100 قطعه پرنده قاچاق در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی، حمید صالحی اظهار داشت: این پرندگان که از نوع مرغ مینا و طوطی سبز بودند در وضعیت بسیار نامناسب نگهداری می‌شدند که تعدادی از آنها تلف و پرندگانی که باقی مانده‌اند وضعیت مناسبی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه دو نفر متخلف دستگیر شده‌اند، افزود: پرندگان زینتی معمولاً از مرزهای شرقی و از مسیر استان سیستان و بلوچستان به خراسان‌جنوبی وارد شده و سپس به شهرهای دیگر به ویژه تهران منتقل می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قاچاق پرندگان به دو صورت است، گفت:  یکی پرندگان قاچاقی که از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شود مانند طوطی، کاسکو و مرغ مینا که آمار کشفیات سال گذشته در این مورد یک‌هزار و 127 قطعه بوده است.

صالحی ادامه داد: دیگری پرندگان قاچاقی که در داخل استان توسط افراد متخلف صید می‌شوند مانند کبک و گونه بسیار با ارزش هوبره که در سال 1390 تعداد 83 قطعه از این پرندگان کشف شده است.

وی آمار شکار پستانداران در سال گذشته را 15 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد 77 نفر متخلف شکار و صید در سال گذشته دستگیر شده‌اند که تعدادی از این کشفیات توسط همکاران ما در نیروی انتظامی صورت پذیرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: محیط‌بانان غیور ما در سراسر استان با تمام وجود از عرصه‌های طبیعی استان حفاظت می‌کنند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول