اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

اجرای قانون مدیریت پسماند در خراسان جنوبی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: اجرای قانون مدیریت پسماند در خراسان جنوبی ضروری است.

اجرای قانون مدیریت پسماند در خراسان جنوبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی عصر امروز در کارگاه تخصصی سیستم یکپارچه مدیریت پسماند در خراسان جنوبی اظهار کرد: در قرآن نیز خداوند زمین را محل امن و آرامش قرار داده است پس بر خلاف عقل و شرع است که گروهی ناآگاهانه در طبیعت زباله بریزند و انتظار داشته باشند اداره یا ارگانی به پاکسازی طبیعت بپردازد.

وی اجرای قانون مدیریت پسماند در استان را ضروری دانست و گفت: لازم است در شهرداری‌ها سازمان مدیریت پسماند ایجاد شود تا از این طریق آمار دقیق از میزان کمی و کیفی پسماند در استان وجود داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی پسماندها را به پسماندهای عادی، پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی تقسیم‌بندی کرد و افزود: پسماندهای عادی از فعالیت‌های روزمره انسان‌ها در شهرها و روستاها به وجود می‌آید و پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است.

صالحی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده‌ای در مدیریت پسماند در خراسان جنوبی است، گفت: تا زمانی که این حلقه مفقوده فعال نشود، نمی‌توان ارزش تولید پسماند را سنجید.

وی با فعال شدن کارگروه مدیریت پسماند در بخش دولتی اشاره کرد و افزود: تمام شهرداری‌ها در بخش پسماندهای شهری فعال شده‌اند اما موضوع اصلی ایجاد مدیریت پسماند در شهرداری بیرجند به عنوان مرکز استان بوده که باید توجه ویژه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اهمیت برگزاری کارگاه آموزشی سیستم یکپارچه‌سازی مدیریت پسماند را بسیار بالا دانست و گفت: سیستم یکپارچه‌سازی مدیریت پسماند یک طرح ملی بوده که برای اجرا نیازمند برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

صالحی تصریح کرد: آشنایی با نحوه تشخیص پسماندهای عادی و ویژه، مدیریت پسماندهای پزشکی، شناسه گذاری پسماندها، مدیریت پسماندهای برق و الکترونیک و مدیریت پسماندهای شهری از جمله موضوعاتی بوده که توسط استادان دانشگاه و کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به استناد به ماده هفت قانون مدیریت پسماند که هر کس پسماندی تولید کند باید آن‌ را مدیریت کند، گفت: دولت مسئولیتی در مورد مدیریت پسماندهای خصوصی ندارد و بخش خصوصی وظیفه دارد پسماند تولیدی خود را مدیریت کند و حفاظت محیط زیست نظارت بر اجرای صحیح قانون را عهده‌دار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به مدیریت پسماند در استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: در برخی استان‌ها بر اساس پسماندهای خاص آن مناطق مانند نقاط جنوبی کشور مدیریت پسماند مواد نفتی نیز به این سرفصل‌های آموزشی اضافه می‌شود.

صالحی نقش رسانه‌های جمعی را نقشی بی‌بدیل و غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: خبرنگاران مهم‌ترین بخش از فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول