اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی

بخش خانگی بیشترین سهم تولید پسماند را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی سرانه تولید پسماند در خراسان جنوبی را 650 گرم عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان تولید پسماند در این استان مربوط به بخش خانگی است.

بخش خانگی بیشترین سهم تولید پسماند را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی عصر امروز در جمع مدیران خراسان جنوبی اظهار کرد: مدیریت پسماند حلقه مفقوده در سطح استان است و تا زمانی که فعال نشود نمی‌توان ارزش تولید پسماند را سنجید.

وی با بیان اینکه مدتی است که کارگروه مدیریت پسماند در بخش دولتی فعال شده است، افزود: در این راستا تمام شهرداری‌ها در بخش پسماندهای شهری فعال شده‌اند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خداوند زمین را محل امن و آرامش قرار داده پس برخلاف عقل و شرع است که گروهی ناآگاهانه در طبیعت زباله بریزند و انتظار داشته باشند اداره یا ارگانی به پاکسازی طبیعت بپردازد.

صالحی اجرای قانون مدیریت پسماند در استان را ضروری دانست و ادامه داد: اجرای قانون مدیریت پسماند در خراسان جنوبی ضروری است.

وی پسماندها را به پسماندهای عادی، پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی تقسیم‌بندی کرد و افزود: پسماندهای عادی از فعالیت‌های روزمره انسان‌ها در شهرها و روستاها به وجود می‌آید و پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است.

صالحی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده‌ای در مدیریت پسماند در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: تا زمانی که این حلقه مفقوده فعال نشود نمی‌توان ارزش تولید پسماند را سنجید.

وی تصریح کرد: به ایجاد مدیریت پسماند در شهرداری بیرجند به عنوان مرکز استان باید توجه ویژه شود.

وی با استناد به ماده هفت قانون مدیریت پسماند که هر کس پسماندی تولید کند باید آن‌ را مدیریت کند، اشاره کرد و گفت: دولت مسئولیتی در مورد مدیریت پسماندهای خصوصی ندارد و بخش خصوصی وظیفه دارد پسماند تولیدی خود را مدیریت کند و حفاظت محیط زیست نیز نظارت بر اجرای صحیح قانون را عهده‌دار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نقش رسانه‌های جمعی را در این باره نقشی بی‌بدیل و غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: خبرنگاران مهم‌ترین بخش از فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول