اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته هوای پاک صورت می‌گیرد

تخفیف 50 درصدی برای معاینه فنی خودروهای شخصی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: خودروهای شخصی در این استان به مناسبت هفته هوای پاک با تخفیف 50 درصدی معاینه فنی می‌شوند.

تخفیف 50 درصدی برای معاینه فنی خودروهای شخصی در خراسان‌جنوبی

حمید صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند از معاینه فنی رایگان خودروهای دولتی به مناسبت هفته هوای پاک در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: هم‌چنین خودروهای شخصی نیز با 50 درصد تخفیف معاینه فنی می‌شوند.

وی افزود: افراد می‌توانند صبح امروز 27 دی‌ماه جاری با مراجعه به مرکز فنی هدایت واقع در بلوار خلیج فارس پشت پمپ بنزین شعله از معاینه فنی رایگان خودروهای دولتی و معاینه فنی 50 درصد تخفیف خودروهای شخصی برخوردار شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این اقدام به دلیل اینکه سومین روز از هفته هوای پاک به نام "سوخت و هوای پاک" نامگذاری شده صورت می‌گیرد.

صالحی با اشاره به روزشمار هفته هوای پاک ادامه داد: نخستین روز از هفته هوای پاک به نام صنعت و هوای پاک، دومین روز به نام فضای سبز و هوای پاک، سومین روز به نام سوخت و هوای پاک و چهارمین روز به نام دولت الکترونیک و هوای پاک نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: هم‌چنین پنجمین روز این هفته به نام خودرو و هوای پاک، ششمین روز به نام حمل و نقل عمومی و هوای پاک و هفتمین روز به نام پایش آلودگی محیط زیست و هوای پاک نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: اخطار به واحدهای آلاینده، نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس، برنامه نمادین کاشت درخت در مدارس، معاینه فنی رایگان خودروهای دولتی، بازدید از خدمات الکترونیکی شهرداری بیرجند و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا در استان از اهم برنامه‌های هفته هوای پاک در سطح استان است.

صالحی هم‌چنین برگزاری کارگاه آموزشی تصفیه‌خانه فاضلاب انواع و عملکرد، بازدید تصادفی از موتورخانه‌ها، برگزاری همایش ایزو در شهرک صنعتی و افتتاح و راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان را از دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک در سطح استان برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط ریست خراسان‌جنوبی از آغاز نظارت و اخطار برای واحدهای آلاینده این استان از 25 دی‌ماه جاری خبر داد.

صالحی با اشاره به اهمیت هوای پاک بر ترویج فرهنگ زیست‌محیطی صحیح در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: حفاظت از فضای سبز و توسعه و گسترش آن یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه بوده و به عنوان شهروندان حامی محیط زیست مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول