اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

1500 نونهال گنجینه زیستی خراسان جنوبی را بازدید کردند

مدیرکل محیط ‌زیست خراسان جنوبی گفت: بیش ‌از یک‌هزار و 500 نونهال و کودک از گنجینه تنوع زیستی خراسان جنوبی بازدید کردند.

1500 نونهال گنجینه زیستی خراسان جنوبی را بازدید کردند

حمید صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با برنامه‌های نوروزی محیط ‌زیست خراسان جنوبی، اظهار کرد: در ایام نوروز با حضور گسترده مردم در مناطق زیستی و تفرجگاه‌های طبیعی  روبه‌رو بوده‌ایم و برنامه‌های ویژه‌ای را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای ارتقای سطح فرهنگ زیست‌ محیطی مردم صورت گرفته است، ادامه داد: محیط ‌زیست خراسان جنوبی با توزیع کیسه زباله و تراکت‌های آموزشی در تفرجگاه‌های طبیعی به حفظ محیط ‌زیست کمک کرده است.

افزایش میزان گشت و کنترل محیط‌بانان در مناطق زیست محیطی

مدیرکل محیط ‌زیست خراسان جنوبی از افزایش میزان گشت و کنترل محیط‌‌بانان در مناطق مختلف زیست ‌محیطی خبر داد و افزود: امسال به سبب حضور گسترده مردم در مناطق طبیعی میزان گشت و کنترل محیط‌‌بانان افزایش یافته است.

صالحی با اشاره به اینکه افرادی برای پاسخگویی به سئوالات مردم در محل‌های بازدید از محیط‌ زیست حضور داشته‌اند، اذعان داشت: راهنمایی و پاسخگویی به سئوالات مردم در بازدید از مناطق و سایت‌های تکثیرگونه‌های جانوری خراسان جنوبی نظیر سایت تکثیر آهو در منطقه حفاظت شده شاسکوه و سایت تکثیر گور ایرانی در منطقه حفاظت شده مظفری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: شناسایی مناطق و شکارگاه‌های جدید و ارائه گزارش به اداره کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی یا واحدهای سر محیط‌بانی در مورد وضعیت حیات وحش در شکارگاه‌ها و مناطق زیر پوشش مدیریت سازمان از دیگر برنامه‌های سازمان محیط‌ زیست بوده است.

آموزش کودکان برای حفاظت از محیط‌زیست

مدیرکل محیط ‌زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان محیط ‌زیست اقدامات زیادی را برای آموزش کودکان و نونهالان انجام داده است، یادآور شد: با تهیه، تولید و توزیع انیمیشن محیط‌بان، چاپ و انتشار کتب زیست‌ محیطی ویژه کودکان به آموزش کودکان در مورد حفاظت از محیط ‌زیست کمک شده است.

صالحی ادامه داد: محیط ‌زیست خراسان جنوبی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نونهالان در مهدهای کودک و کودکان دبستانی به همراه نمایش فیلم‌های آموزشی در حوزه محیط زیست اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح گنجینه تنوع زیستی در دی‌ماه سال گذشته بوده است، خاطر نشان کرد: بیش ‌از یک‌هزار و 500 نونهال و کودک از گنجینه تنوع زیستی خراسان جنوبی بازدید و با توضیحات کار‌شناسان اداره کل محیط زیست با برخی از مفاهیم زیست محیطی و گونه‌های شاخص جانوری این استان آشنا شدند.

انتهای پیام/2248/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول