اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد

وجود 21 واحد صنعتی آلاینده در خراسان جنوبی/خطر بیخ گوش بخش آب است

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی از وجود 21 واحد صنعتی آلاینده در خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 13 واحد آلاینده آب و خاک و هشت مورد آلاینده هوا بوده‌اند.

وجود 21 واحد صنعتی آلاینده در خراسان جنوبی/خطر بیخ گوش بخش آب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری با موضوع زمین پاک و مدیریت پسماند در ارتباط با اینکه شعار امسال زمین پاک، آب پاک، خاک پاک و انسان سالم است، اظهار کرد: هفته زمین پاک از دوم اردیبهشت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست خراسان جنوبی برنامه‌های زیادی برای هفته زمین پاک در نظر گرفته است، اذعان داشت: نشست با مسئولان سازمان بسیج، پاکسازی مبادی ورودی شهر، همکاری محیط زیست با سازمان تبلیغات برای شفاف‌سازی موضوعات محیط زیست در احادیث، قرآن و سخنان اولیاء برای مردم و برگزاری کارگاه آموزشی و مدیریتی در خراسان جنوبی از جمله این برنامه‌ها است.

زمین و خاک منبع شخصی نیست

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: زمین و خاک یک منبع شخصی نیست که مورد استفاده یک شخص خاص قرار گیرد.

صالحی با اشاره به اینکه در هفته زمین پاک روزانه بازدیدهایی از طرف دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه حیات وحش خراسان جنوبی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: بیش ‌از 2 هزار و 100 نفر از دی‌ماه گذشته از این موزه بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراسم پاکسازی تالاب کجی نمکزار در خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: برای آموزش زیست محیطی مردم حاشیه تالاب در مورد نگهداری و حفظ آن 100 میلیون اعتبار کسب شده است.

تاسیس دو واحد تصفیه‌خانه فاضلاب صنایع در خراسان جنوبی

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی از وجود 21 واحد صنعتی آلاینده در خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 13 واحد آلاینده آب و خاک و هشت مورد آلاینده هوا بوده‌اند.

صالحی اضافه کرد: تعداد دو واحد تصفیه‌خانه فاضلاب صنایع در قاین و بیرجند تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری پسماندهای شهری بر عهده شهرداری‌‌ها، جمع‌آوری پسماندهای خانگی روستایی بر عهده دهداری‌ها و بخشداری‌ها و جمع‌آوری پسماندهای صنعتی، ویژه و عفونی بر عهده تولیدکنندگان آن پسماند است، خاطر نشان کرد: باید با کمک مدیریت خصوصی، پسماندها را شناسایی و نحوه دفع پسماندها را آموزش داد.

اتهای پیام/2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول