اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان‌جنوبی:

الزام زیست‌محیطی لازمه اجرای پروژه‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به عدم اجرای پروژه‌هایی که صرفه زیست‌محیطی ندارند، گفت: تمامی پروژه‌ها برای اجرا نیازمند برخورداری از الزام زیست‌ محیطی هستند.

الزام زیست‌محیطی لازمه اجرای پروژه‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر صنایع در آلودگی هوا اظهار داشت: استان خراسان‌جنوبی یک استان صنعتی نیست اما در هر صورت نمی‌توان نقش صنایع در آلودگی هوا را کتمان کرد.
وی افزود: به همین دلیل در 9 ماه نخست سال‌جاری به دعوت از صنایع آلاینده اقدام کرده و در جلساتی تخصصی به بررسی راهکارهای موجود در راستای کاهش آلایندگی این صنایع پرداختیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی ادامه داد: در دو ماه گذشته سه جلسه برگزار کردیم که در هر جلسه سه تا چهار صنعت را دعوت کرده و علاوه بر بررسی راهکارها، قوانین موجود را نیز به آنها متذکر شدیم.
صالحی ابراز کرد: بسیاری از صنایع در کنترل آلاینده‌های تولیدی‌ خود موفق بوده‌اند، اما با صنایع قانون‌گریز برخورد کرده و علاوه بر دریافت یک درصد از تولیدشان به عنوان عوارض، مشمول جریمه‌های زیست‌محیطی نیز شدند.
وی ضمن هشدار به صنایع آلاینده افزود: در آخرین اقدام نیز یکی از کارخانه‌های آلاینده هوای موجود در یکی از شهرستان‌های استان را به علت عدم همکاری با اداره محیط زیست و عدم توجه به هشدارهای این سازمان در تاریخ 29 دی‌ماه سال‌جاری تعطیل اعلام کردیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌ها در سطح استان باید الزام زیست محیطی داشته باشند در غیر این صورت سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای آنها جلوگیری به عمل می‌آورد.
 
*توسعه پایدار راه‌حل مشکلات زیست محیطی
صالحی ادامه داد: اگر ما توسعه پایدار که در آن باید  تمامی نیازهای امروز ما بدون ضربه زدن به آیندگان تامین شود را محور توسعه استان قرار دهیم به طور یقین مشکلات زیست محیطی به وجود آمده توسط صنایع مرتفع خواهد شد.
وی تعداد صنایع فعال استان را 230 مورد برآورد کرد و افزود: در سال 89 تعداد 25 واحد صنعتی دارای آلایندگی زیست محیطی بوده‌اند (15 مورد آلودگی آب و 10 مورد آلودگی هوا) که از این تعداد پنج مورد اقدام به رفع آلودگی خود کرده‌اند (دو مورد آلودگی آب و سه مورد آلودگی هوا) اما به طور یقین 20 واحد باقی‌مانده در فهرست صنایع آلوده قرار دارند و عوارض و جریمه‌های آلایندگی هوا را می‌پردازند.
 
*هشدار به صنایع آلاینده
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی به صنایع آلاینده گفت: جریمه‌های آلاینده‌های زیست‌محیطی بسیار سنگین است و با یک روند تصاعدی افزایش می‌یابد به طوری که یک واحد صنعتی در صورت عدم رفع آلودگی، بعد از پنج سال باید به اندازه قیمت واحد جریمه بپردازد.
صالحی افزود: پس بهتر است که مدیران واحدهای آلاینده در راستای کاهش آلودگی واحدهای خود اقدامات لازم را مبذول دارند.
وی ادامه داد: در 9 ماه نخست سال‌جاری تعداد 217 مجوز استقرار و 86 مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی در سطح استان صادر شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی تعداد واحدهای صنعتی تعطیل شده در سطح استان به علت عدم التزام به قوانین زیست‌محیطی در سال 88 و 90 را یک واحد برشمرد و افزود: تعداد 96 اخطاریه نیز برای واحدهای صنعتی در 9 ماه نخست سال‌جاری صادر کرده‌ایم.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول