اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 100 میلیون تومان برای حفظ تالاب کجی نمکزار نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار به منظور حفظ تالاب کجی نمکزار نهبندان و کاهش ریزگردها در این منطقه خبر داد.

اختصاص 100 میلیون تومان برای حفظ تالاب کجی نمکزار نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلودگی هوای خراسان جنوبی بیشتر به دلیل وجود ریزگردها و گرد و غبار است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش این عامل آلودگی هوا (ریزگردها) در استان برنامه‌هایی پیش‌بینی شده، ادامه داد: خراسان جنوبی از اعتبارات ریزگردها از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور برخوردار می‌شود و در آینده نیز این اعتبارات ابلاغ می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار به منظور حفظ تالاب کجی نمکزار نهبندان و کاهش ریزگردهای موجود در هوای این منطقه در سال جاری خبر داد.

صالحی در ادامه عنوان کرد: این اعتبارات در زمینه‌های پژوهش، آموزش و اقدامات اجرایی هزینه و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش آلودگی هوا رعایت ضوابط زیست محیطی بسیار مهم و تاثیرگذار است، تصریح کرد: افراد و مکان‌هایی که رعایت اصول زیست محیطی داشتند و در کاهش آلودگی هوا موثر بودند به عنوان صنایع سبز معرفی از طرف این سازمان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی متذکر شد: تمام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی سطح شهرستان‌ها و حتی روستاهای استان که می‌توانند در آلودگی هوا سهیم باشند مورد بازدید و پایش قرار می‌گیرند که در صورت رعایت ضوابط تشویق شده و در غیر این صورت مطابق قوانین با آنها برخورد می‌شود.

صالحی در پایان اذعان داشت: افراد و واحدهای متخلف در لیست واحدها و صنایع آلاینده قرار می‌گیرد و برابر قوانین نیز مالیات‌هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/69003/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول