اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی:

هنوز وعده‌های محیط زیستی مسئولان محقق نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی گفت: بعد از استان شدن خراسان جنوبی باید 23 درصد از امکانات خراسان بزرگ به این استان منتقل می‌شد که این کار صورت نگرفت و استان مظلوم واقع شد.

هنوز وعده‌های محیط زیستی مسئولان محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید صالحی چهارشنبه‌ شب در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان نیازمند کمک و یاری تمامی نخبگان در زمینه حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: باید دغدغه محیط زیست مورد توجه تمامی مسئولان استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق اصل 50 قانون اساسی تمامی افراد به ویژه مدیران در حفظ محیط ‌زیست مسئول هستند و باید در زمینه حفظ محیط ‌زیست موج‌آفرینی کنند.

صالحی با اشاره به اینکه محیط زیست به دنبال صنعت مفید است، گفت: محیط زیست مانع پیشرفت صنعت نیست بلکه از سرمایه‌گذاران می‌خواهد تا از تکنولوژی‌های روز دنیا و جدید استفاده کرده تا دچار آلودگی هوا و ضربه زدن به محیط زیست نشوند.

مجلس نهم محیط زیست را از مظلومیت بیرون بیاورد

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم مجلس نهم محیط زیست را از مظلومیت بیرون بیاورد، افزود: حفاظت محیط زیست هم به نفع انسان و هم به نفع حیوانات است و باید بیشتر توجه شود.

صالحی بحث محیط زیست را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: محیط زیست در معنای گسترده همان انفال است که در اختیار حکومت اسلامی بوده و وظیفه حفاظت از آن به محیط زیست واگذار شده است و باید بیشتر مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به آموزش‌های زیست محیطی توجه ویژه‌ای شده است، افزود: با توجه به این اهمیت آموزش زیست محیطی باید قدم‌های خوبی در این راستا در استان برداشته شود و مردم و مسئولان با این آموزش‌ها بیشتر آشنا شوند.

در انتقال امکانات از خراسان رضوی بیرجند مظلوم واقع شد

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی قبل از استان شدن چیزی به نام حفاظت محیط زیست نداشت، گفت: بعد از استان شدن باید 23 درصد از امکانات خراسان بزرگ به این استان منتقل می‌شد که این کار صورت نگرفت و استان مظلوم واقع شد.

صالحی تصریح کرد: از سال 85 با تغییرات صورت گرفته در محیط زیست انسانی، طبیعی و محیطی کارهای خوبی صورت گرفت اما باز هم به خاطر مظلوم بودن این استان با تمام پتانسیل‌ها حتی یک متر مربع منطقه حفاظت شده به تصویب نرسیده بود که از شهریور این سال با همکاری مردم و همکاران محیط زیست استان اقدامات خوبی انجام گرفت.

وی مساحت حفاظت شده مصوب خراسان جنوبی را یک میلیون و 200 هزار هکتار دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال همه این مساحت حفاظت شده به تصویب قطعی برسد.

 تعداد محیط‌بانان استاندارد نیست

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد محیط‌بانان استان نسبت به وسعت حفاظتی فاصله زیادی با استاندارد دارد، افزود: به طور متوسط باید به ازای هر 3 هزار هکتار یک محیط بان وجود داشته باشد و این در حالی است که در استان چندین برابر این وسعت به هر محیط‌بان سپرده شده است.

صالحی تعداد سلاح‌ها را در خراسان جنوبی 5 سلاح اعلام کرد و گفت: این تعداد سلاح با مساحت زیاد منطقه حفاظت شده در خراسان جنوبی همخوانی ندارد و در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان با درخواست افزایش تعداد سلاح موافقت شد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول