اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تعاون و رفاه اجتماعی فردوس خبر داد

عدم همکاری بانک‌ها مانع جذب اعتبارات مشاغل خانگی فردوس شد

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با اشاره به اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان گفت: به سبب عدم همکاری بعضی بانک‌ها این اعتبار جذب نشد.

عدم همکاری بانک‌ها مانع جذب اعتبارات مشاغل خانگی فردوس شد

عبدالله عرب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه 50 تعاونی فعال در فردوس مشغول فعالیت است، اظهار داشت: همچنین 100 واحد تعاونی در این شهرستان در حال تاسیس است.

وی از وجود 260 تعاونی در فردوس خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها در گرایش‌های خدماتی، کشاورزی، صنعت، دامپروری، معدنی، فرش و مسکن فعال هستند.

معرفی 660 پرونده مشاغل خانگی به بانک

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس افزود: تعداد 72 واحد تعاونی در گرایش خدماتی فعالیت می‌کنند.

عرب‌نژاد با اشاره به تعداد پرونده‌های مشاغل خانگی که به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته 660 فقره از این پرونده‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تمام اعتبار مشاغل خانگی در سال گذشته 2 میلیارد و 648 میلیون تومان بوده است، یادآور شد: به سبب عدم همکاری بعضی از بانک‌ها شامل کشاورزی، مسکن و رفاه و همچنین بانک ملت و پست بانک که فقط 50 درصد اعتبار را دادند تمام این اعتبار جذب نشد.

اختصاص یک‌میلیارد تومان به تعاونی‌ها

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس خاطر نشان کرد: از مجموع اعتبار اختصاص یافته یک‌‍میلیارد و 254 میلیون تومان جذب شده است.

این مسئول با اشاره به وام‌های خود اشتغالی پرداخت شده به متقاضیان ادامه داد: به 221 نفر از متقاضیان در سال گذشته وام خود اشتغالی پرداخت شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای وام‌های خود اشتغالی در سال گذشته را یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان دانست و ادامه داد: این اعتبارات از محل بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و صندوق مهر این شهرستان تامین شده است.

یک‌هزار تعهد اشتغال در سال گذشته

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعهد اشتغال برای این شهرستان در سال گذشته یک‌هزار و 60 نفر بوده، گفت: صددرصد تعهد اشتغال این شهرستان در سال گذشته محقق شده است.

عرب‌نژاد از وجود هشت کمیته اشتغال در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: همچنین 18 کمیته تخصصی در این شهرستان فعال است.

این مسئول با اشاره به اینکه سامانه رصد در سال گذشته تشکیل شده اذعان داشت: این سامانه برای ثبت اشتغال دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده که معیار کار آن بر اساس کد ملی است.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول