اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی خبر داد

معرفی بیش از 10 هزار متقاضی مشاغل خانگی به بانک‌های عامل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از معرفی 10 هزار و 48 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی استان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: بیشترین متقاضی از سوی کمیته امداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

معرفی بیش از 10 هزار متقاضی مشاغل خانگی به بانک‌های عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی به آخرین آمار استان در زمینه ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون در استان 11 هزار و 534 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

وی افزود:‌ این مجوزها توسط فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد، صندوق مهر امام رضا (ع)، میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

با وجود اینکه پیش از این در جلسه کارگروه اشتغال استان مقرر شده بود بانک‌ها آمار تسهیلات پرداختی خود در سطح استان را به صورت هفتگی به دبیرخانه این کارگروه ارائه کنند اما باز هم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از عملکرد بانک‌های عامل استان در ارائه این آمار به صورت هفتگی انتقاد کرد.

همچنین در جلسه گذشته این کارگروه مصوب شده بود که دستگاه‌های اجرایی آخرین گزارش عملکرد ایجاد اشتغال خود در سال 90 را برای جمع‌بندی نهایی آمار اشتغال استان در سال گذشته به این دبیرخانه ارائه کنند که تنها بهزیستی، صندوق مهر امام رضا (ع) و جهاد کشاورزی این گزارش را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کردند.

*آماری که در کارگروه 90 دقیقه‌ای اشتغال استان 30 درصد رشد کرد

در حالی که در دفترچه کارگروه که در ابتدای جلسه در اختیار اعضا قرار گرفت میزان عملکرد بانک‌های استان در زمینه تسهیلات بخش‌های مختلف اشتغال 32 درصد عنوان شده بود با گزارش مجزای مدیران بانک‌ها این رقم در این جلسه به نزدیک 60 درصد رسید.

دلیل اصلی این تفاوت فاحش در ارائه عملکرد‌ها عدم ارسال به موقع گزارش پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها عنوان شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول