اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان جنوبی خبر داد

صدور بیش از 17 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در طول دو سال گذشته 17 هزار و 691 مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است.

صدور بیش از 17 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی صبح امروز در جمع مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ارتباط با مشاغل خانگی در این استان اظهار داشت: قانون مشاغل خانگی از سال 90 در این استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 17 هزار و 691 مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است، تصریح کرد: تعداد 14 هزار و 390 نفر از کسانی که مجوز مشاغل خانگی دریافت کرده‌‌اند برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

اخذ 94 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات اخذ شده از بانک‌های عامل تصریح کرد: در سال 90 تعداد 280 میلیارد و 385 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی اخذ شده است.

محمدی عنوان کرد: همچنین در سال گذشته 93 میلیارد و 710 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از بانک‌های عامل اخذ شده است.

وی با بیان اینکه در سال 90 مبلغ 278 میلیارد و 714 میلیون ریال سهمیه تسهیلات اشتغال بوده است، ابراز داشت: در این سال 198 میلیارد و 84 میلیون ریال از تسهیلات پرداخت شده است.

33 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به سهمیه تسهیلات اشتغال در سال گذشته یادآور شد: سال گذشته 307 میلیارد و 541 میلیون ریال سهمیه تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی داده شده است.

محمدی اضافه کرد: از مجموع سهمیه تسهیلات سال گذشته 33 میلیارد و 408 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی متذکر شد: میزان 71 درصد از تسهیلات سال 90 جذب شده که این تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها تامین شده است.

وجود 300 کارگر افغانی دارای مجوز کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یکی از مشکلات‌ بانک‌ها را کمبود منابع بانکی عنوان کرد و گفت: باید کسانی که از بانک‌‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

محمدی با بیان اینکه تعداد کارگران افغانی خراسان جنوبی که دارای پروانه کار هستند 300 نفر هستند، ابراز داشت: همچنین تعدادی از کارگران افغانی خراسان جنوبی دارای مجوز کاری نیستند.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایانی که کارگران افغانی بدون مجوز کار را به کار می‌گیرند در صورت شناسایی جریمه می‌شوند، متذکر شد: بر اساس قانون به ازای هر روز کار کارفرمایانی که آنها را به کار می‌گیرند پنج برابر حداقل دستمزد قانون کار جریمه می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از شناسایی 126 کارگر افغانی در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: کارفرمایان آنها در سال گذشته بالغ بر 250 میلیون ریال جریمه شدند.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول