اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

صدور 5 هزار مجوز ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته برای 4 هزار و 943 نفر مجوز ایجاد شغل صادر شده است.

صدور 5 هزار مجوز ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیرجند در ارتباط با تعداد شاغلان خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی 200 هزار نفر در تمام رده‌های شغلی شامل کارگر، کارمند، خوداشتغال و کارفرما مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: آمار بیکاران خراسان جنوبی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 90 کمتر از 15 هزار نفر بوده است.

                                    

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به کارگرانی که تاکنون بیمه نشده‌اند، یادآور شد: کارگرانی که بیمه نیستند بیشتر کسانی هستند که در کارگاه‌های کوچک و یا توسط کارفرمایانی به کار گرفته می‌شوند که به وظیفه قانونی خود برای بیمه کردن آنها عمل نمی‌کنند.

خراسان جنوبی مشکلی برای صدور مجوز مشاغل نداشته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سال گذشته مشکلی برای صدور مجوز مشاغل نداشته، متذکر شد: در سال گذشته برای 4 هزار و 943 نفر مجوز ایجاد شغل صادر شده است.

محمدی روز پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری را روز کارگران، ولایت و تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره) و شهدا اعلام کرد و افزود: در این روز دیدار با خانواده‌‌های شهدای کارگر، مراسم غبارروبی، عطر و گل‌افشانی همزمان با مرکز استان در سراسر شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه جاری روز کارگر، سلامت و خانواده نام‌گذاری شده، تصریح کرد: در این روز از 23 نفر از کارگران تجلیل می‌شود که از این تعداد چهار کار نمونه، یک‌ واحد نمونه و 18 کارگر نمونه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه جاری را روز کارگر، فرهنگ کار و تعاون عنوان کرد و گفت: در این روز که مصادف با ولادت فاطمه زهرا(س) است جشن بزرگی با حضور هنرمندان کشوری توسط شهرداری بیرجند برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سازمان بهداشت امسال را سال «فشار خون را جدی بگیریم» نام‌گذاری کرده، متذکر شد: همزمان با هفته کار و کارگر مدیریت درمان تامین اجتماعی در کارگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و به صورت رایگان فشار خون تعدادی از کارگران مشغول به کار را می‌گیرند.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول