اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان جنوبی خبر داد

انجام 5 هزار بازرسی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعداد 4 هزار و 800 بازرسی برای جلوگیری از حوادث در خراسان جنوبی انجام شده است.

انجام 5 هزار بازرسی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه خراسان جنوبی ضمن تبریک ولادت فاطمه زهرا(س) و روز کار و کارگر اظهار کرد: در روایات و احادیث اسلامی کارگران به عنوان مهم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه انجام کار پاک‌کننده گناهان است، تصریح کرد: هر ساله بر اساس قانون از کارگران نمونه تجلیل می‌شود.

تجلیل از 18 کارگر نمونه خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه روند معرفی کارگران نمونه از سال گذشته به واحدها ابلاغ شده است،‌ بیان داشت: امسال 780 مورد از کارگاه‌ها معرفی شده‌اند.

محمدی ادامه داد: با ارزیابی‌های انجام شده از این کارگاه‌های معرفی شده 18 کارگر، پنج گروه کار و یک واحد کار نمونه انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کویر تایر خراسان جنوبی یکی از سه واحد کار نمونه کشور بوده، متذکر شد: در چند روز گذشته کویر تایر خراسان جنوبی توانست به عنوان واحد کار نمونه لوح تقدیر از دست ریاست جمهوری دریافت کند.

ایجاد بیش از 18 هزار شغل جدید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از انجام 4 هزار و 800 بازرسی در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: تعداد هشت بازرس در این استان برای جلوگیری از حوادث و رفع نواقص ناشی از کار بازرسی را در استان انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته خراسان جنوبی دارای 16 هزار و 542 نفر تعهد اشتغال بوده است، افزود: از این تعداد 18 هزار و 600 نفر اشتغال در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

وی درصد اشتغال در سال گذشته را 108 درصد عنوان کرد و اضافه کرد: پائین‌ترین نرخ بیکاری در سال گذشته را خراسان جنوبی داشته است.

خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در چهار فصل سال گذشته پائین‌ترین نرخ بیکاری را داشته، گفت: نرخ بیکاری در این استان در فصل بهار 6.5 درصد، تابستان 6.3 درصد، پاییز 5.4 درصد و زمستان 7.7 درصد بوده است.

این مسئول از واگذاری سهام عدالت به کارگران این استان خبر داد و یادآور شد: سهام عدالت گروهی از کارگران واگذار شده و مابقی با هماهنگی سازمان اقتصاد و دارایی واگذار می‌شود.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از کارگران، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی سهام عدالت را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول