اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه:

بشرویه رتبه نخست ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی را دارد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه گفت: شهرستان بشرویه از نظر ایجاد اشتغال رتبه برتر در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

بشرویه رتبه نخست ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، سید ضیاء حسن‌زاده‌میدانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بشرویه اظهار داشت: سال گذشته تعهد اشتغال شهرستان بشرویه 620 نفر بوده که 1371 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده که این آمار نشان‌دهنده محقق شدن 221.5 درصدی از تعهد اشتغال است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 17 میلیارد ریال اعتبارات مشاغل خانگی به این شهرستان اختصاص یافت که 985 مجوز مشاغل خانگی صادر شده و 88.92 درصد تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه افزود: شهرستان بشرویه از لحاظ ایجاد اشتغال رتبه برتر در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

حسن‌زاده‌میدانی از تمام مدیران اجرایی شهرستان به ویژه مدیران بانک‌های عامل که در جذب اعتبارات کمک شایانی کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

تشکیل کمیته بیمه بیکاری در بشرویه

وی از تشکیل کمیته بیمه بیکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این کمیته به کارگرانی که توانایی انجام کار ندارند یا به دلایلی از کار اخراج شده‌اند با توجه به سنوات پرداخت بیمه از شش ماه تا پنج سال بیمه بیکاری به افراد پرداخت می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه یادآور شد: سال گذشته نیز هیئت تشخیص و شورای سازش تشکیل شده که در آن تمام احکام حوزه کار، بازرسی و امور مربوط به کارفرما و کارگران در این شهرستان انجام می‌شود.

حسن‌زاده‌میدانی با اشاره به آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اذعان داشت: در سال گذشته دو هزار و 700 سرپرست خانوار شامل قالیبافان، کارگران فصلی و ساختمانی و مددجویان نهادهای حمایتی بیمه شده‌اند که از این تعداد یک هزار و 200 نفر کارگران را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، در سه ماهه اول سال جاری پایگاه بسیج کارگری در شهرستان بشرویه افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو این سازمان گفت: حمایت ویژه از شرکت‌های تعاونی، واحدهای کارگری شامل جذب اعتبارات تبصره‌ای و سرمایه در گردش و فعالیت گسترده در کمیته اشتغال شهرستان از جمله این حمایت‌ها است.

حسن‌زاده‌میدانی در پایان اذعان داشت: در هفته کار و کارگر نیز کارگران واحدهای برتر شهرستان تقدیر شدند.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول