اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه خراسان‌جنوبی خبر داد

صدور 6 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از صدور 5 هزار و 800 مجوز مشاغل خانگی در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.

صدور 6 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی در جمع مسؤلان ستاد دهه فجر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث مشاغل خانگی 27 میلیارد و 800 میلیون تومان به استان اختصاص یافته است، اظهار داشت: افرادی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که به تصویب ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور رسیده باشند.

وی افزود: به استناد بند «و» ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه، کارفرمایانی که نسبت به، بکارگیری نیروی جدید مازاد بر نیروهای موجود خود اقدام کنند از پرداخت بیمه سهم کارفرما معاف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: آیین‌نامه این قانون ابلاغ و هماهنگی آن با تأمین اجتماعی انجام گرفته است.

محمدی با اشاره به استفساریه‌ای که از مجلس به عمل آمده است، اذعان داشت: براساس این استفساریه که ابلاغ شده کسانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشته باشند به ازای هر سال فعالیت در مشاغل سخت و زیان‌آور معادل یک ‌و نیم سال اشتغال برای آنها محاسبه می‌شود.

وی تعداد شکایات کارگر از کارفرما به مراجع حل اختلاف را در سال گذشته 895 مورد عنوان و تصریح کرد: شکایات در سال‌جاری 940 مورد گزارش شده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی نداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های اجرایی کمیته کارگری استان افزود: شرکت کارگران و کارکنان دستگاه‌های عضو کمیته کارگری در مراسم سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن، برگزاری جشن به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه جامعه کارگری، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع فجر انقلاب از برنامه‌های این ستاد است.

محمدی دیدار اعضا کمیته کارگری با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر جامعه کارگری، گردهمایی تعاونی‌های شهرستان درمیان، افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی، شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدای بیرجند، بازدید از واحدهای صنعتی بیرجند، برگزاری همایش نخبگان بسیج و بازدید بانوان کارگر از تعاونی‌های فعال شهرستان بیرجند را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد.

وی برگزاری مراسم افتتاح 60 واحد مسکن کارگری در شمال شهر با حضور مسؤلان و مدیران استانی، برگزاری همایش تجلیل از کارگران و گروه‌های کار نمونه استان، گردهمایی اصناف، بازاریان و کارگران شهرستان بیرجند، برگزاری مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب و شرکت کلیه کارگران در راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر برنامه‌های این ستاد در طول دهه فجر دانست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول