اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 63 باب کتابخانه ثابت در آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: 63 باب کتابخانه ثابت در آذربایجان غربی فعالیت می‌کند.

فعالیت 63 باب کتابخانه ثابت در آذربایجان غربی

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به اهم فعالیت‌های این نهاد در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته اقدامات بسیار موثری در راستای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است و در همین راستا هم اکنون 63 باب کتابخانه ثابت در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف مردم، به اقدامات انجام گرفته در خصوص توسعه کتابخانه‌های استان پرداخت و تصریح کرد: سال گذشته سه باب کتابخانه در میاندوآب، خوی و مهاباد افتتاح شد.

وی از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در فرودگاه، شهرداری، بیمارستان امام خمینی (ره) و کلینیک فاطمیه (س) در سال گذشته در شهر ارومیه خبر داد و افزود: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و سهولت دسترسی مردم به منابع کتابخانه‌‌ای در زمان‌های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا جذب زمین برای احداث کتابخانه در شهرک ولیعصر خوی و روستای نلاس شهرستان سردشت صورت گرفته است.

وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی از سنین کودکی اشاره کرد و از توسعه فضای مطالعه بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

فیروز به ساماندهی شبکه محلی کتابخانه‌های عمومی استان و راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی تحت وب اشاره کرد و افزود: این اقدام مهم امکان جست‌وجو بین تمام منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور را فراهم می‌کند، که سبب سهولت دسترسی به منابع کتب منتشر شده در کشور برای خوانندگان می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از حمایت‌های خیران کتابخانه ساز در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، تصریح کرد: سال گذشته انجمن خیران کتابخانه ساز استان آغاز به فعالیت کرده است.

وی در ادامه از راه‌اندازی انجمن‌های خیران کتابخانه ساز در شهرستان‌های چایپاره، شاهین‌دژ، نقده، تکاب و میاندوآب خبر داد.

انتهای پیام/61001/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول