اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جیرفت عنوان کرد

مراجعه 240 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی جیرفت

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت گفت: در سال گذشته 240 هزار نفر به کتابخانه‌های شهرستان جیرفت مراجعه کردند.

مراجعه 240 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اکبر صالحی ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی با عنوان ارائه برنامه‌های پیشنهادی سال 92 در این شهرستان تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته را 6 هزار و 822 نفر خواند و اظهار داشت: 240 هزار و 223 نفر طی این مدت به این کتابخانه‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان 64 هزار و 679 نسخه و تعداد کتاب‌های امانت داده شده به مراجعان نیز 182 هزار و 358 نسخه است.

صالحی با بیان اینکه سال گذشته هفت مسابقه کتابخوانی در جیرفت برگزار و به برندگان آن جوایزی اهدا شده است، تصریح کرد: همچنین 50 نفر از این شهرستان در مسابقات استانی رتبه برتر را به دست آوردند.

وی تعداد جلسه‌های برگزار شده انجمن کتابخانه‌های عمومی در سال 91 را شش جلسه عنوان کرد و گفت: این جلسه‌ها 89 مصوبه داشته است که 84 مصوبه آن تاکنون اجرایی شده است.

صالحی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی مانند برگزاری نمایشگاه عمومی کتاب، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، تشکیل جلسه‌های عمومی و برگزاری جشن در مناسبت‌های مختلف و همچنین فعالیت‌های عمرانی مانند رنگ‌آمیزی و تعمیر کتابخانه‌های شهرستان از جمله کارهای انجام شده توسط این نهاد است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه این شهرستان در سال گذشته در استان کرمان رتبه سوم تعداد اعضا را کسب کرده است، گفت: می‌طلبد در سال جاری نیز تمام اداره‌ها و نهادها به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در زمینه جذب اعضا همکاری بیشتری داشته باشند.

صالحی بیان داشت: همچنین در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی کتابخانه شهید مدنی حق عضویت آن از 35 هزار ریال به 70 هزار ریال افزایش پیدا می‌کند تا در راستای ارائه خدمات بهتر به مراجعان هزینه شود.

انتهای پیام/80001/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول