اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 150 میلیون ریالی

کتابخانه عمومی مهتاب دزفول به بهره‌برداری رسید

کتابخانه عمومی مهتاب در شهر شمس‌آباد شهرستان دزفول با حضور مسئولان شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه عمومی مهتاب دزفول به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، این کتابخانه به همت شهرداری شمس آباد در 120 متر مربع و اعتبار 250 میلیون ریال بازسازی و بهسازی شد، همچنین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول نیز با اعتبار 150 میلیون ریال این کتابخانه را تجهیز کرد.

این کتابخانه نخستین کتابخانه شهر شمس آباد در روستای قلعه سید است و شهرداری قول احداث دو کتابخانه دیگر نیز در این منطقه را در آینده‌ای نزدیک داده است.

این کتابخانه شامل مخزن، امانات، بخش مرجع، سالن مطالعه، جستجوی کتاب، نمایه نشریات و مجلات است.

*رمز موفقیت افراد دانشمند مطالعه کتاب است

در آیین افتتاح این کتابخانه فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد: رمز موفقیت افراد برتر و دانشمند مطالعه کتاب و فراگیری هر چه بیشتر علم است.

عبدالرضا احسانی‌نیا تصریح کرد: موفقیت کشوری که با کتاب عجین شده باشد تضمین شده است امیدواریم جامعه ما نیز بتوانند با مطالعه کتاب‌های ارزشمند بار معنوی خود را بالا برند.

*اهدای 100 جلد کتاب

در این آیین آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری 100 جلد کتاب، شامل 76 عنوان کتاب به کتابخانه مهتاب شمس‌آباد دزفول اهدا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دزفول از عمق فرهنگی بالایی برخوردار است و استعدادهای فرهنگی بالقوه و بالفعل فراوانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب خاطرنشان کرد: هر دانشمند و عالمی که پا به عرصه علم گذاشت و آگاهی‌هایش را با کتاب تثبیت کرد علمش به جای می‌ماند و نسل به نسل منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: ما نیز باید از کتاب‌های فرهیختگان و عالمان استفاده کنیم و وظیفه به ارث گذاشتن آن‌ها برای آیندگان را به عهده داریم.

شفیعی اضافه کرد: هر چه قدر که کتاب جمع‌آوری کنیم و فضای کتابخوانی را در کشور بالا ببریم کم است و باید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احادیث پیامبران و ائمه (ص) گفت: انسان از دنیا می‌رود و تنها کتاب و علم اوست که باقی می‌ماند و جاودان می‌شود.

تاکنون 23 جلد کتاب فارسی و هفت جلد کتاب عربی از آیت‌الله شفیعی چاپ شده و سه کتاب نیز در دست چاپ است.

*برای هر 100 شهروند 3.18 متر مربع فضای کتابخانه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای هر 100 شهروند دزفولی 3.18 متر مربع فضای کتابخانه وجود دارد.

لفته منصوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 2 هزار و 600 سردار و شهید شهرستان دزفول افزود: با وجود اینکه تعداد فضای کتابخانه‌ها در شهرستان دزفول مناسب است، از هر 100 نفر در شهرستان دزفول 2.87 نفر عضو کتابخانه هستند که این تعداد کم است و باید با تشویق مردم را به سوی کتابخوانی سوق داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول تصریح کرد: به واسطه تلاش و فعالیت‌های این اداره و به دلیل وجود کتابخانه‌های متعدد در این شهرستان، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول به معاونت اداره کل کتابخانه‌های خوزستان ارتقا یافته است.

انتهای پیام/72001/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول