اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدت یک سال صورت گرفت

جمع‌آوری و ثبت 1.2 میلیون برگ سند در کتابخانه ملی اصفهان

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی اصفهان گفت: در یک سال گذشته یک میلیون و 200 هزار برگ سند از ادارات دولتی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی اصفهان جمع‌آوری و ثبت شده است.

جمع‌آوری و ثبت 1.2 میلیون برگ سند در کتابخانه ملی اصفهان

رضا شکیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از این تعداد برگ سند جمع‌آوری شده 890 هزار عدد آن متعلق به چهار فرمانداری در اصفهان است و بقیه به سازمان‌های دولت دیگر اختصاص دارد.

وی با اشاره به جمع‌آوری مدارک و اسناد راکد موجود در سازمان‌ها تصریح کرد: این اسناد پس از جمع‌آوری و ثبت ضدعفونی و در صورت نیاز به مرمت و فهرست‌نویسی در مخازنی که از نظر رطوبت، نور، دما و تهویه در شرایط استانداردی باشند، نگهداری می‌شوند.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی اصفهان ادامه داد: بیش از 17 هزار فهرست‌ اسناد وارد این سازمان شده که بر روی سایت سازمان اسناد ملی قابل بهره‌برداری است.

وی با اشاره اینکه بیش از 6 هزار جلد کتاب از سطح استان جمع‌آوری و به سازمان اسناد کشور ارسال شده است، تصریح کرد: هر ناشری طبق قانون واسپاری حداقل دو نسخه از هر جلد کتاب را که منتشر می‌کند باید به سازمان اسناد تحویل دهد.

شکیبایی افزود: در یک سال گذشته 750 جلد کتاب نیز به مدیریت اهدا شد که در این سازمان نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه 400 عنوان فهرست‌نویسی پیش از عنوان کتاب داشته‌ایم، اضافه کرد: تعداد 509 برگ سند قدیمی از سوی مردم به سازمان اسناد و کتابخانه ملی اهدا شده است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی اصفهان تاکید کرد: در نتیجه ارزشیابی این سازمان در استان اصفهان توانستیم با جمع‌آوری برگه‌ سندهای راکد 8 هزار و 200 متر مربع از مساحت بایگانی‌های دولتی را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان اسناد در نگهداری اسناد به صورت گزینشی عمل نمی‌کند، افزود: هر سندی از جمله محرمانه و غیرمحرمانه تمام مراحل ثبت و نگهداری یکسانی دارد، اما برای اینکه از نظر امنیت ملی، شرع و حیثیتی به کسی لطمه‌ای وارد نشود اسناد محرمانه بر روی سایت و در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول