اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

ایستادگی و حضور مردم از عوامل اساسی خنثی‌سازی توطئه دشمنان است

امام جمعه نیکشهر گفت: ایستادگی بر سر اصول اسلامی و حضور مردم در صحنه، دو عامل اساسی برای خنثی شدن توطئه دشمنان اسلام است.

ایستادگی و حضور مردم از عوامل اساسی خنثی‌سازی توطئه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه‌های امروز نماز جمعه نیکشهر اظهار داشت: زن و مرد هر دو، در اصلاح جامعه تأثیرگذار هستند اما مادر می‌تواند فرزندان را به بهترین وجه تربیت کند.

وی بیان کرد: براى بالا رفتن سطح ایمان، سطح سواد، سطح هوش بانوان در کشور باید برنامه‌ریزى شود در واقع فرزندآورى یکى از مهم‌ترین مجاهدت‌هاى زنان و وظایف آنان است چون فرزندآورى در حقیقت هنر زن است.

لطفیان سرگزی با اشاره به اجلاس «علما و بیداری اسلامی» در تهران بیان داشت: بیداری اسلامی پدیده‌ شگرفی است که اگر سالم بماند و ادامه یابد، زمینه‌ساز سر برآوردن تمدن‌ اسلامی در چشم‌اندازی نه چندان دور دست، خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق واقعیت‌های درخشان آن، در سایه اعتماد به وعده‌ الهی و صبر و مقاومت و استمداد از خداوند بوده است، گفت: امروز این تجربه‌ گرانبها در دسترس ملت‌هایی است که در برابر استکبار و استبداد قد علم کرده و توانسته‌اند حکومت‌های فاسد و گوش به فرمان و وابسته به آمریکا را سرنگون ساخته یا متزلزل کنند.

خطیب جمعه نیکشهر با اشاره به آفات مهلک بیش از یک قرن تبعیت کشورهای اسلامی از فرهنگ و سیاست دولت‌های مستکبر، از جمله وابستگی و ذلت سیاسی، فلاکت و فقر اقتصادی، سقوط فضیلت و اخلاق، و عقب‌ماندگی خجلت‌آور علمی اذعان داشت: وعده‌های آمریکا و غرب نباید در تصمیم‌ها و اقدام‌های نخبگان سیاسی و در حرکت عظیم مردمی اثر بگذارد.

لطفیان سرگزی به تهدید خطرناک تبدیل نهضت‌های بیداری اسلامی به معارضه‌های خونین فرقه‌‌ای و مذهبی و قومی و ملی افزود: این توطئه هم‌اکنون از سوی سرویس‌های جاسوسی غرب و صهیونیزم با کمک دلارهای نفتی و سیاستمداران خودفروخته، از شرق آسیا تا شمال آفریقا و به ویژه در منطقه‌ عربی، با جدیت و اهتمام دنبال می‌شود و پولی که می‌توانست در خدمت بهروزی خلق خدا باشد، خرج تهدید و تکفیر و ترور و بمب‌گذاری و ریختن خون مسلمانان و برافروختن آتش کینه‌های دراز مدت شده است.

وی در ادامه بر اینکه نگاه هوشمندانه به صحنه‌ درگیری‌های داخلی، دست دشمن را در پس این فاجعه‌ها به روشنی نشان می‌دهد، تأکید کرد: وظیفه مصلحان و نخبگان دینی و سیاسی در این ماجرا بسیار سنگین است.

امام جمعه نیکشهر چگونگی موضع‌گیری نهضت‌های بیداری اسلامی در قبال مسئله فلسطین را به عنوان شاخص و محک شناخت درستی مسیر نهضت‌های بیداری اسلامی بیان کرد، هر کس که شعار آزادی قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد و یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌ مقاومت پشت کند، متهم است.

لطفیان سرگزی ایستادگی بر سر اصول اسلامی و حضور مردم در صحنه را دو عامل اساسی برای خنثی شدن توطئه دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: این دو عامل در همه جا کلید فتح و فرج است تحقق این دو عامل منوط به ایمان صادقانه به وعده‌ الهی و تلاش مخلصانه و تبیین صادقانه است.

انتهای پیام/75002/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول