اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام راشد یزدی عنوان کرد

امروز شخصیت زن مورد ترور است، نه شخص زن

حجت‌الاسلام راشد یزدی گفت: در جهان غرب با کمال تاسف به‎صورت وفور ترور شخصیت زنان دیده می‌شود، امروز شخصیت زن مورد ترور است، نه شخص زن.

امروز شخصیت زن مورد ترور است، نه شخص زن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‎الاسلام محمدکاظم راشدیزدی صبح امروز در جشنواره بزرگ بانوی حماسه و اخلاق در تالار رازی دانشکده بهداشت مشهد اظهار کرد: زن که نیم بیشتری از جامعه بشری را تشکیل می‎دهد، کمتر از کمیتش به او بها داده می‎شود، این بلایی است که در تاریخ بر این قشر مظلوم وارد شده است.

وی افزود: تاریخ پر از ناهنجاری‌هایی است که نسبت به زن روا داشته شده و حتی در کشورهای باستانی که تاریخ مدونی دارند، این تیرگی در گوشه و کنارش به چشم می‌خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در چین، هند، یونان، مصر و ایران که کشورهای باستانی هستند، گرفتاری زن در چنگال تعصب کمابیش وجود داشته است.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با بیان گوشه‌هایی از ظلم به زنان در جوامع باستانی خاطرنشان کرد: در آن عالم ظلمانی و سرزمین تیره و تار، اسلام پای به میان نهاد و اولین احکامی که صادر کرد، علیه همه این بدرفتاری‌ها بود.

وی تصریح کرد: اسلام زن را آن‌طور که هست معرفی کرد و او را در شرایطی قرار داد که عادلانه‌ترین موضع است.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با حقوق زنان اذعان داشت: قرآن مجید تمام شئونات را برای زن رعایت کرده است.

وی تاکید کرد: قرآن دختر را بر پسر مقدم یاد کرده است، تقدم و تاخر واژه‌ها در قرآن غوغایی از موجبات معقول است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زن در جوامع غربی مورد سوء استفاده قرارگرفته بیان داشت: در جهان غرب با کمال تاسف به‎صورت وفور ترور شخصیت زنان دیده می‌شود، امروز شخصیت زن مورد ترور است، نه شخص زن.

حجت‌الاسلام راشد یزدی عنوان کرد: اماکن آموزشی نقش مهمی در ساخت شخصیت انسان دارد و باید به مراکز آموزشی از پیش دبستانی تا دانشگاه توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: زن در اسلام موجودی لطیف، ظریف، نجیب و شریف معرفی شده است، تمام ضربه‌هایی که در تاریخ کشیده است، به‎خاطر این صفاتش است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: از لحاظ اخلاق اسلامی زن محبوب، معشوق و مطلوب است و این مرد است که محب، عاشق و طالب است.

راشد یزدی با بیان اینکه مهریه هدیه‌ای است به زن نه قیمت و بهای او یادآور شد: زن در اسلام یک موجود ارزنده و پربها است که هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند قیمتش را بپردازد.

وی در ادامه گفت: اگر آنچه اسلام گفته را انجام دهیم جامعه درست می‎شود.

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری سخنان پیغمبر اکرم(ص) افزود: وجود دختر موجب برکت در خانه است، ما باید سخنان و سیره پیغمبر اکرم(ص) را در زندگی خود عملی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: زن گل است، باید با لطافت با او رفتار شود، برای زن در اسلام ارزش و جایگاه بالایی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام راشد یزدی خاطرنشان کرد: اگر آنچه خداوند گفته نسبت به زن انجام دهیم، جامعه ما هیچ مشکلی پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/70005/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول