اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با فارس:

بیداری اسلامی آغاز بازگشت به تمدن درخشان اسلامی است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی همواره جلوتر از تمدن غرب بوده است، گفت: بیداری اسلامی آغاز بازگشت به تمدن درخشان اسلامی است.

بیداری اسلامی آغاز بازگشت به تمدن درخشان اسلامی است

حجت‌الاسلام سید محمد‌باقر عبادی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به برگزاری اجلاس علما و بیداری اسلامی با حضور علمای کشورهای جهان اسلام در تهران اظهار کرد: بیداری اسلامی به عنوان یک واقعیت در منطقه به ویژه خاورمیانه به عنوان یک منطقه استراتژیک می‌تواند زمینه‌ساز رسیدن جهان اسلام به جایگاه واقعی خودش در دنیای کنونی باشد.

وی ادامه داد: با جریان بیداری اسلامی بسیاری از سران وابسته به غرب در کشورهای اسلامی از مسند قدرت ساقط شدند و این اتفاق بزرگ زمینه‌ساز تحولی گسترده در عرصه جهانی و بیداری جهان اسلام شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روش غرب در برخورد با جریان بیداری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا نتیجه‌ دادن آن به انحراف کشاندن آن از مسیر اصلی و واقعی بوده است، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی و غرب در صدد هستند تا بیداری اسلامی را از مسیر اصلی آن که همان مبارزه با استعمار است منحرف سازند.

عبادی افزود: با برگزاری اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این اجلاس بیداری اسلامی راه واقعی خودش را پیدا خواهد کرد.

نخستین راه رسیدن تمدن اسلامی به جایگاه واقعی قطع دست استعمار است

وی قطع دست استعمار و مزدوران آن در کشورهای منطقه را نخستین راه حل رسیدن تمدن اسلامی به جایگاه واقعی خود دانست و اظهار کرد: باید با قطع دست دنیای استعمار از کشورهای اسلامی هدایت حکومت در این کشورها به دست خود مسلمانان بیفتد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علمای جهان اسلام نقش بسیار کلیدی و حیاتی در وحدت میان مسلمانان دارند، تصریح کرد: اگر علما در جهان اسلام بیدار باشند به طور طبیعی تمام نقشه‌های استعمارگران نسبت به ایجاد فتنه در بین مسلمانان نقش بر آب خواهد شد.

عبادی شناخت جایگاه واقعی و جلوگیری از دامن زدن به اختلافات و تکیه بر مشترکات را از راهکار‌های ایجاد وحدت و انسجام در بین مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: دنیای اسلام باید بداند که دنیای غرب همیشه به دنبال اهداف خود بوده و با ایجاد تفرقه در بین مسلمان از راه دامن ‌زدن به اختلافات آنها به دنبال رسیدن به مقاصد خود هستند.

انتهای پیام/69008/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول