اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف کوهبنان خبر داد

ثبت‌نام 205 داوطلب برای مسابقات قرآن کوهبنان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان از ثبت‌نام 205 داوطلب برای مسابقات قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

ثبت‌نام 205 داوطلب برای مسابقات قرآن کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، نخستین دوره مرحله کتبی مسابقات طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در محل امامزاده سلیمان‌شاه این شهرستان برگزار شد.

رضا مطیع‌دولت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم این سازمان ‌اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت حافظ و قاری قرآن در سطح ملی کرد تا به خواسته مقام عظمای ولایت در بحث تربیت 10 میلیون حافظ و قاری در سطح کشور گام برداشته شود‌.

وی اظهار داشت: سهمیه استان کرمان در سال‌ جاری دو هزار و 600 نفر است که 350 نفر مربوط به شهرستان کوهبنان است و تا‌کنون 205 متقاضی به این اداره مراجعه کرده‌اند.

مطیع‌دولت گفت‌: چهار پایگاه در اماکن و بقاع متبرکه امامزاده بی‌بی خاتون‌، امامزاده بی‌بی عصمت‌، امامزاده سلیمان‌شاه و دفتر امام جمعه بخش طغرالجرد به صورت جدی مشغول به فعالیت هستند و در این راستا مربیانی که در دوره آموزشی قم شرکت کرده‌اند نسبت به آموزش مراجعان اقدام می‌کنند. 

وی اظهار داشت: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان سال گذشته آغاز شده و تا پایان سال 94 ادامه دارد. 

مطیع‌دولت گفت: داو‌طلبان در گروه‌های سنی هفت تا 12 سال و 13 تا 18 سال همچنین 19 سال به بالا تقسیم می‌شوند و تا‌کنون تعداد زیادی از این داو‌طلبان موفق به حفظ جزءهای اول‌، دوم و سی‌ام قرآن کریم شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان خاطرنشان کرد: آزمون شفاهی قبلاً برگزار شده و آزمون کتبی مرحله اول امروز و همزمان با سراسر کشور برگزار شد که در پایان به داوطلبانی که امتیاز 60 به بالا را کسب کنند، گواهی آموزشی از سوی سازمان اوقاف‌ اهدا می‌شود و سه نفر برتر هر پایگاه به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/80012/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول