اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

بحث درباره هنر قرآن نباید از شئون حوزه خارج شود

عضو خبرگان رهبری گفت: در تبیین مباحث ولو در موضوع هنر قرآنی که در صدد استخراج زیبایی‌های قرآن است، نباید از شئون حوزوی و آنچه مربوط به حوزه است، خارج شد.

بحث درباره هنر قرآن نباید از شئون حوزه خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش ملی قرآن کریم و هنر که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: قرآن معجزه باقی و ماندگار پیامبر است و هیچ‌کس نتوانسته مشابه آن بیاورد.

وی با اشاره به جنبه اعجاز قرآن کریم گفت: زیبایی‌های موجود در قرآن یکی از دلایل اعجاز آن است چرا که انواع زیبایی‌ها و هدایت‌ها در قرآن نهفته است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هرچه بیشتر در قرآن تفکر کنید به عجز انسان در استخراج گوهرهای ناب آن پی می‌برید، بیان کرد: قرآن کلام و مخلوق خداوند است و خداوند برای هر یک از مخلوقات خود ویژگی‌هایی قرار داده است.

وی با اشاره به تفسیر علامه طباطبایی از آیه مربوط به قصاص گفت: این آیه هم حکم و فلسفه حکم را بیان کرده و مردم را ترغیب به خودداری از کشتن افراد کرده است.

مقتدایی حیات را نتیجه قصاص دانست و افزود: اگر کسی در این آیه دقت کند موارد دیگری از بلاغت، فصاحت و هنرنمایی را می‌تواند به دست بیاورد.

وی با اشاره به دست‌اندرکاران برپایی این همایش گفت: سعی کنید از آنچه در شأن حوزه است، خارج نشوید. مبادا انحرافی در حین به دست آوردن زیبایی‌های قرآن حاصل شده و بهانه به دست افراد دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از شئون حوزوی و آنچه مربوط به حوزه است ولو در بحث هنر نباید خارج شوید؛ هنر قرآن نباید خارج از شأن حوزه باشد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در مورد قرائت و هنر قرآن کریم ابراز داشت: پس از این تاکیدات و تشویق‌ها کشور ما به سمت جامعه قرآنی پیش می‌رود.

انتهای پیام/78001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول