اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش مربیان و مدیران موسسات قرآنی استان قم

برگزیدگان قرآنی در قم تجلیل شدند

در همایش مربیان و مدیران موسسات قرآنی استان قم ضمن تاکید بر ضرورت کیفی‌سازی فعالیت‌های قرآنی در کشور از برگزیدگان قرآنی و افراد برتر مسابقات قرآنی «هل اتی» تجلیل شد.

برگزیدگان قرآنی در قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش بزرگ مربیان و مدیران موسسات قرآنی استان قم با سخنرانی مهدی قره شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن کشور و حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

رئیس دارالقرآن کریم استان قم در ابتدای این همایش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در استان قم پرداخت و با بیان اینکه 31 موسسه قرآنی با مجوز اداره کل تبلیغات اسلامی در قم فعالیت می‌کنند، هدف از تاسیس این موسسات را خدمت قرآنی به آحاد جامعه، شناسایی مناطق محروم و خدمت به مناطق محروم و توسعه فعالیت‌های قرآنی برشمرد.

حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی با اشاره به فعالیت‌های بسیار خوب برخی از موسسات قرآنی استان، موسسات بیت‌القرآن امام علی، جبرئیل امین، نورالیقین، پارسا، فرهنگ اسلام، مائده‌النور، شیفتگان وحی و... را از جمله این موسسات برشمرد.

* باید اعمال مردم رنگ و بوی قرآنی بگیرد

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در ادامه این همایش در سخنانی تصریح کرد:‌ اگر نتیجه تمام فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف کشور این باشد که افکار مردم ما از قرآن تاثیر بگیرد و به تبع آن اعمال آنها رنگ و بوی قرآن بگیرد می‌توانیم بگوییم فعالیت‌های قرآنی در کشور موفق بوده است.

وی نیاز اصلی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را موضوع نرم‌افزاری دانست، خاطرنشان کرد: باید این آمادگی را داشته باشیم که اگر یک نفر بر سر سفره قرآن آمد بتوانیم تشنگی‌اش را رفع کنیم.

قره شیخ‌لو بر لزوم کیفی‌سازی فعالیت‌های قرآن تاکید کرد و یادآور شد: بارها گفته‌ایم نباید سراغ کمیت برویم اگر ما 50 نفر را به درستی آموزش دهیم و تربیت کنیم بهتر از یک لشکر 5 هزار نفری بی‌کیفیت است.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات جدی جامعه قرآنی از مسئولان کشور می‌تواند موثر باشد،‌ خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی ما تقریبا یک جامعه خنثی است در حالیکه نباید اینگونه باشد و اهل قرآن باید در همه صحنه‌های کشور حضور جدی داشته باشند و مطالبات خود را از مسئولان بخواهند.

* قرآن و عترت یک حقیقت واحد هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه در این عصر و زمان کسانی نجات می‌یابند که واقعا دست به دامن قرآن باشند، اظهار داشت: البته قرآن منهای عترت نیست، قرآن و عترت یک حقیقت واحد هستند که در دو صورت جلوه کردند.

وی افزود: اگر کسی به معنای واقعی کلمه در خدمت قرآن باشد و تفسیر قرآن را از عترت گرفته باشد از هر خطا و لغزشی مصون خواهد بود.

حجت‌الاسلام اسکندری با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب امسال از ما حماسه خواسته‌اند، یادآور شد: حماسه به معنای یک انتخابات معمولی نیست بلکه حماسه یک انتخابات پرشور،‌ عظیم، حداکثری با شاخصه‌های منطبق با قرآن و آموزه‌های قرآنی و وحیانی است.

در ادامه این همایش از برخی از برگزیدگان مسابقه سوره مبارکه «هل اتی» با حضور رئیس دارالقرآن کشور و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/78010/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول