اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ رئیس سازمان دارالقرآن کشور:

جامعه قرآنی مطالبات خود را از رئیس جمهور آینده اعلام کند

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: جامعه قرآنی باید انتظارات خود را در قالب بیانیه‌ای به نامزد‌های انتخابات اعلام کرده و از آنها درخواست کند تا برنامه‌های قرآنی خود را بیان کنند.

جامعه قرآنی مطالبات خود را از رئیس جمهور آینده اعلام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی قره شیخ‌لو در همایش بزرگ مربیان و مدیران موسسات قرآنی استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با انتقاد از برخی آمارهای قرآنی کشور افزود: برخی از این آمار و ارقام وقتی جمع می‌شود به قدری زیاد است که نشان می‌دهد به جز اینکه همه ملت ایران قرآنی شده‌اند کشورهای پاکستان و افغانستان را هم قرآنی کردیم.

وی بر لزوم کیفی‌سازی فعالیت‌های قرآن تاکید کرد و یادآور شد: بارها گفته‌ایم نباید سراغ کمیت برویم اگر ما 50 نفر را به درستی آموزش دهیم و تربیت کنیم بهتر از یک لشکر 5 هزار نفری بی‌کیفیت است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در ادامه به برخی از مشکلات موسسات قرآنی از جمله بیمه،‌ کمبود بودجه، کم‌لطفی مسئولان و... اشاره کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم این مشکلات را یکی یکی از مسیرمان حذف کنیم و موسسات قرآنی در رفع این مشکلات می‌توانند کمک بزرگی باشند.

* مطالبات جدی جامعه قرآنی از مسئولان کشور می‌تواند موثر باشد

وی با تاکید بر اینکه مطالبات جدی جامعه قرآنی از مسئولان کشور می‌تواند موثر باشد،‌ خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی ما تقریبا یک جامعه خنثی است در حالی که نباید اینگونه باشد و اهل قرآن باید در همه صحنه‌های کشور حضور جدی داشته و مطالبات خود را از مسئولان بخواهند.

قره شیخ‌لو با بیان اینکه به گونه‌ای شده است که مداح‌ها در کشور رئیس جمهور عوض می‌کنند، بیان داشت: حضور جامعه قرآنی در صحنه‌های مختلف کشور باید چنان باشد که مسئولان کشور احساس کنند جامعه قرآنی از آنها مطالبه دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: جامعه قرآنی باید انتظارات خود را در قالب بیانیه‌ای به نامزد‌های انتخابات اعلام و از آنها درخواست کند تا برنامه‌های قرآنی خود را بیان کنند.

* باید به نامزدهای انتخابات خط بدهیم

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه ما باید به کسانی که به میدان می‌آیند و می‌خواهند کشور را اداره کنند خط بدهیم، تصریح کرد: وقتی ما در این صحنه‌ها ورود پیدا نمی‌کنیم مسئولان هم می‌گویند از این 100 هزار میلیارد، 200 میلیارد به جامعه قرآنی بدهیم.

وی هزینه‌کرد سرمایه‌های کشور در حوزه اقتصادی بعد از جنگ را یک انحراف تاریخی دانست و تاکید کرد: فکر کردیم اگر زندگی مردم رونق پیدا کند همه چیز آنها درست می‌شود غافل از اینکه قرآن می‌فرماید اگر یک جامعه دیندار داشته باشید آن جامعه توسعه اقتصادی پیدا می‌کند.

قره شیخ‌لو گفت: اگر تنها پول در اقتصاد خرج شود اما آدم تربیت نشود آن اقتصاد درست نخواهد شد و در آن دزدی، ربا، احتکار و... وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضور جامعه قرآنی در کشور باید پررنگ‌تر باشد، اذعان داشت: جامعه قرآنی باید از مسئولان،‌ نمایندگان مجلس، مدیران، رئیس جمهور و وزرا مطالبات جدی در حوزه قرآنی داشته باشد و آنها احساس کنند باید پاسخگو باشند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی باید در عملکرد خود بازبینی کند و جدی‌تر در حوزه‌های مختلف وارد شود، افزود: اگر فعالان قرآنی با یکدیگر تفاهم، ارتباط و تعامل خوبی داشته باشند می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

* قم توانایی مدیریت موضوع تفسیر را در کشور دارد

وی در ادامه با بیان اینکه استان قم از ظرفیت‌های خوب قرآنی برخوردار است،‌ اظهار داشت: استان قم این ظرفیت را دارد که برخی از فعالیت‌های قرآنی را به صورت کشوری اداره کند.

قره شیخ‌لو با بیان اینکه قم توانایی مدیریت موضوع تفسیر را در کشور دارد، ابراز داشت: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه، موسسات مطالعاتی و... در این استان باید به موضوع تفسیر به صورت جدی پرداخته شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بودجه‌های خوبی برای سال 92 در حوزه قرآنی تصویب شده است، بیان داشت: اگر این مصوبات در صحن علنی مجلس هم تصویب شود و دولت هم این اعتبارات را به خوبی به جامعه قرآنی تخصیص بدهد سال 92 از سال‌های پربار و پربرکت پولی برای فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

انتهای پیام/78010/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول