اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

دبیرخانه کشوری طرح «خانواده، ختم قرآن» در قم ایجاد می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح ملی «خانواده، ختم قرآن کریم» با موفقیت در سراسر کشور در حال اجرایی شدن است گفت: دبیرخانه کشوری این طرح ملی در استان قم ایجاد خواهد شد.

دبیرخانه کشوری طرح «خانواده، ختم قرآن» در قم ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد بنیادی امروز در مراسم رونمایی رسمی از پایگاه اینترنتی طرح ملی «خانواده ختم قرآن کریم » که در مجتمع فرهنگی تربیت برگزار شد با بیان اینکه دبیرخانه کشوری این طرح در قم ایجاد می‌شود اظهار کرد: در این راستا بودجه ارسالی استان قم متمایز از سایر استان‌های کشور دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم همواره مورد تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب است تصریح کرد: 3میلیون و 800 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم ثبت نام کرده و یک و نیم میلیون نفر از دانش‌آموزان نیز در طول یک سال و نیم قرآن را حفظ کرده‌اند که باید در این راستا بودجه‌های لازم به سامانه حفظ قرآن کریم  اختصاص یابد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به جایگاه معلمان بیان داشت: معلم به انوار و ذکر قرآن منور است و عقل معلمان از ختم قرآن سیراب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معلمان با قرآن و مفاهیم آن انس گرفته‌اند اندیشه آنان برگرفته از قرآن است.

بنیادی با ذکر و تفسیر برخی آیات قرآن کریم مبنی بر معرفی کتب آسمانی در قرآن کریم بیان داشت: خداوند پس از معرفی این کتب آسمانی به معرفی قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی می‌پردازد.

وی با اشاره به معرفی قرآن کریم در سوره رعد گفت: در این سوره آمده است هنر کتاب قرآن که در اختیار ما قرار گرفته این است که در هر قرن و عصری عامل به قرآن می‌تواند حتی زمین را قطعه قطعه کند و هر چیزی که خاموش است با او تکلم کند به همین دلیل قرآن مبنای مدیریت جهان هستی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش قرآن را هدایت کننده همه انسان‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: مسیر اولیاء الهی عمل به قرآن بوده و هیچ نکته‌ای در جهان وجود ندارد که  قرآن به آن اشاره نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه درک بشر از اعجاز قرآن درمانده است گفت: بشریت پس از گذشت بیش از 1400 سال تا کنون نتوانسته از این گنجینه الهی بهره‌برداری کند.

بنیادی فهم بشر را از آیات قرآن بسیار محدود دانست و تصریح کرد: قرآن برای هدایت و تکامل بشر زمینی نازل شده است.

وی راه‌اندازی جلسات ختم قرآن را ریشه در سنت نبی مکرم اسلام(صد) و تنزیل آن دانست و گفت: زندگی پیامبر(ص) قرآن محور است و حیات مردان و زنان در خواندن قرآن است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بشر نیازمند پاکیزگی و آلایش است بیان داشت: همان‌گونه که جسم نیاز به طهارت و پاکیزگی دارد روح نیز محتاج طهارت و پاکی است که این پاکی با ختم قرآن و عمل به دستور نبی مکرم اسلام(ص) حاصل می‌شود.

انتهای پیام/78005/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول