اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همایش بزرگ قرآن خرم‌دره

همایش سراسری قرآن مجید با 400 مقاله از 17 استان برگزار شد + عکس

امام جمعه خرم‌دره گفت: همایش قرآن مجید با 18 موضوع و 400 مقاله از 17 استان کشور برگزار شد.

همایش سراسری قرآن مجید با 400 مقاله از 17 استان برگزار شد + عکس

حجت‌الاسلام محمود نورپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره برگزاری همایش سراسری قرآن مجید در شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: قرآن معجزه ماندگار پیامبر اعظم (ص) کتاب هدایت، نور، حکمت، بشارت، انذار و کتاب اخلاق و موعظه است.

وی با بیان اینکه قرآن تجلی‌گاه حق تعالی کتاب مبین، فرقان و ثقل اکبر و کلام رب‌العالمین است، تصریح کرد: قرآن سفره رنگین و ادبستان الهی است و افراد و جامعه بدون قرآن فقیرند.

امام جمعه خرم‌دره به پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی و حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی از مراجع معظم تقلید درباره برگزاری همایش سراسری قرآن مجید اشاره کرد و افزود: خداوند متعال را شاکریم که توفیق عنایت کرد تا با امکانات کم شهرستان خرم‌دره همایش سراسری قرآن را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه همایش استانی غدیرشناسی در سال 88 با 360 مقاله برگزار شد، ادامه داد: همچنین همایش سراسری نماز در سال 90 با همت مضاعف مسئولین با 874 مقاله از 21 استان کشور در خرم‌دره برگزار شد.

 نورپور با بیان اینکه در سال‌جاری همایش قرآن مجید با 18 موضوع و 400 مقاله از 17 استان کشور برگزار شد، تصریح کرد: با برگزاری این همایش‌‌ها کار درباره این کتاب آسمانی تمام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با یک همایش حق قرآن را ادا کنیم، اذعان داشت: باید هر چه بیشتر و بهتر در قرائت، آموزش، مفاهیم، تفسیر و ساماندهی و کمک به تشکل‌های قرآنی فعالیت کرد.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه ستادی در شهرستان خرم‌دره با عنوان ستاد فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده، افزود: یکی از کارهای این ستاد برگزاری همایش قرآنی بود و امید است کارهای بهتر و ماندگاری در این شهرستان در حوزه‌های قرآنی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از مسئولین و نهادهای فرهنگی انتظار داریم مقالات رسیده به همایش قرآنی را مطالعه کنند، اظهار کرد: امید است 50 الی 100 عدد از این مقالات در کتابی با عنوان «مجموعه مقالات» چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

**راه‌اندازی ستاد تفسیر قرآن در استان‌ها و شهرستان‌ها

 نورپور خاطرنشان کرد: از حجت‌الاسلام قرائتی تقاضا داریم ستاد تفسیر قرآن را همچون ستاد اقامه نماز، احیاء زکات و امر به معروف و نهی از منکر در مراکز همه استان‌ها و شهرستان‌ها و بخش‌ها راه‌اندازی و فعال کند تا مردم بتوانند بهتر و بیشتر از فیض عظیم تفسیر قرآن بهره‌مند شوند.

وی برگزاری همایش‌های قرآنی در سطح کشور و شهرستان خرم‌دره را گسترش فرهنگ قرآنی دانست و اذعان داشت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری برای انجام فعالیت‌های قرآنی در خطبه‌های نماز جمعه و اهمیت قرآن ستاد همایش‌ قرآن در شهرستان خرم‌دره برگزار شد که این ستاد به تشکل‌های قرآنی کمک می‌کند.

امام جمعه خرم‌دره یکی از کارهای ستاد قرآنی را برگزاری همایش قرآن دانست و اذعان داشت: این همایش یک بهانه و جرقه‌ای برای جامعه، مردم، طلاب، اساتید، دانشجویان و آحاد جامعه است که در حد توان خود به سمت قرآن حرکت کنند و هدف از خواندن قرآن فقط روخوانی قرآن نباشد بلکه باید به آیه‌های قرآن نیز فکر کرد.

**بودجه‌های قرآنی کافی نیست

وی با بیان اینکه بودجه‌هایی که در حال حاضر به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دارد کافی نیست، تصریح کرد: همایش قرآن با امکاناتی بسیار کم و تقریباً با همه امکانات شهرستان خرم‌دره برگزار شد.

نورپور تصریح کرد: کمیته پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی باید کمک بیشتری در زمینه برگزاری همایش‌های قرآن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود جامعه به فعالیت‌های قرآنی سوق داده شود، اظهار کرد: قرآن غریب و مهجور است و باید فعالیت‌های بیشتری در رابطه با قرآن کریم انجام شود.

امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه بیشتر کارشناسان مذهبی معتقدند که توجه به فرهنگ قرآنی بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرآن کریم کلام خداوند و سفره رنگین الهی است.

وی با بیان اینکه قرآن مجید کلام خالق جهان است، تصریح کرد: اگر جامعه به فعالیت‌های قرآنی رو کند مشکلات و معضلات جامعه کاهش می‌یابد.    

نورپور با بیان اینکه قرآن کریم باید به دل انسان‌ها رو کند، اذعان داشت: با نزدیک شدن به قرآن کریم بسیاری از مشکلات اخلاقی، سیاسی و فرهنگی جامعه به حد صفر می‌رسد.

وی رجوع به آیه‌های قرآنی را سبب نورانی کردن جامعه دانست و اذعان داشت: هر چقدر جامعه انس بیشتری با قرآن داشته باشد به همان اندازه مشکلات جامعه و انسان‌ها کاهش می‌یابد.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه آن طور که شایسته قرآن است حق این کتاب آسمانی ادا نشده، افزود: باید به قرآن مجید و آیه‌های آن توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه به 9 نفر از نفرات برتر همایش سراسری قرآن جوایز ارزنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا شد، افزود: فاطمه صابری از قم (طلبه جامعه الزهرا(س)، محمدحسین مردانی از گرگان، کبری محمدی از استان زنجان شهرستان طارم جزو نفرات برگزیده این همایش بودند.

 نورپور نفرات برگزیده دیگر همایش قرآن را وجیه صالحی از اصفهان، محمد حیاتی و کوثر بختیاری مشترکاً هر دو از ایلام، محمد خلیلی از استان آذربایجان‌شرقی شهرستان اهر، بی بی حاجی یوسفی از استان آذربایجان‌غربی شهرستان خوی، معصومه امین خاکی از کرج و سیاوش پورطهماسبی و سعید پورطهماسبی مشترکاً از اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام/2308/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول