اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

قداست معلم به کار تربیتی و پرورشی اوست / راه خوشبختی از مدرسه می‌گذرد

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: قداست و شأن معلم به پرورش و تربیت نسل آینده است که خود می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

قداست معلم به کار تربیتی و پرورشی اوست / راه خوشبختی از مدرسه می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه بیله‌سوار اظهار داشت: شأن و جایگاهی که امروز معلمان ما باید به آن افتخار کنند شأن و جایگاه قرآنی و سیره نبوی و ائمه معصومین است که آموختن علم را بر هر چیز ترجیح داده‌اند.

وی عنوان کرد: این شأنیت به حدی است که حتی خداوند متعال قرآن کریم را با مفاهیم ارزشی تعلیم و تربیت آغاز کرده و به پیامبر خود دستور داد تا بخواند و خود آموزش و تربیت را ارجح کارها بداند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: در همین شأن و جایگاه با فضیلت علما و فرزانگان بسیاری تربیت یافته‌اند به طوری که امروز نام و یاد معلم با نام و یاد مطهری علامه روزگار قرین شده است که علم، فضیلت و جهاد را در خود جمع کرده بود.

قیاسی علم بدون عمل و عمل بدون ایمان را زیانبار توصیف کرد و افزود: اگر امروز علم دنیای غرب آنها را به تباهی و فساد کشانده به خاطر همراه نبودن ایمان و ارزشی است که علم را به نقطه تعالی سعادت و کمال می‌رساند.

وی با یادآوری اینکه عزت و صلابت واقعی یک جامعه نیز به علم و درایت فرزانگان و نخبگان آن است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر امروز به بالاترین درجه صلابت دست یافته است به خاطر ارج نهادن علم در کنار عمل ارزشی است.

علم بدون تعهد سبب می‌شود تا بمب هسته‌ای درست شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سپاه پارس‌آباد نیز در آیینی مشابه در پاسداشت مقام و منزلت معلم و مربیان عقیدتی – سیاسی سپاه اظهار داشت: علمی که در آن رگه‌هایی از ارزش و معنویت نباشد علم مستکبران است که نتیجه آن درست کردن بمب هسته‌ای و کشتار هزاران انسان بی‌گناه است.

شاکر عبدی با یادآوری اینکه تولید علم در کشورمان به هم‌ترازی غرب رسیده و ایران اسلامی ما امروز جزو 10 کشور برتر تولید‌کننده علوم و فنون جدید است، گفت: ما امروز در انرژی هسته‌ای، نانو، پزشکی، هوا و فضا، موشک‌های دوربرد و میان‌برد و انواع تجهیزات نظامی و پزشکی به درجه‌ای از ظهور و بروز علمی رسیده‌ایم که هیچ کس توان مقابله با انقلاب اسلامی را ندارد.

وی یادآور شد: ما تمام بالندگی‌های خود را مرهون دستان عزت‌مند معلمانی هستیم که فرزندان غیرت‌مند و دانشمندان باهوشی را تربیت کرده‌اند که امروز نقطه حماسی ایران و ایرانی و حضور با عظمت عزت و سرفرازی شده‌اند.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول