اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در همدان

604 دانشجو با هدف تربیت معلم کارآمد جذب شد

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان گفت: در سال جاری با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان 604 دانشجو را برای تربیت معلم متخصص و کارآمد جذب کردیم.

604  دانشجو با هدف تربیت معلم کارآمد جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عباس بهرامی‌مشعوف پیش از ظهر امروز در همایش جوان و اندیشه مطهر در همدان با بیان اینکه 12 تا 18 اردیبهشت هفته معلم است اظهار داشت: همایش امروز به نام شهید مطهری برای توجه به افکار بلند او برگزار می‌شود.

معاون انسانی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: کار معلم آدم‌سازی و تربیت است و اگر معلم نبود ما حتی قادر به حرف زدن هم نبودیم.

وی افزود: معلم به ما هویت، شخصیت، هستی، افکار را آموخت و همیشه در آموزش مدیون معلم هستیم و هیچ وقت یاد معلم فراموش نخواهد شد.

بهرامی‌مشعوف در ادامه تصریح کرد: این هفته بهانه‌ای برای بها دادن به موجودی است که وجودش حقیقی است که رسم بچه‌ها را می‌داند و عاشق بچه‌ها است. 

وی افزود: هیچ شغلی، حرفه‌ای و کاری به بزرگی کار معلم نیست و معلمان اندیشه‌ای بلند دارند و ایمان آسمانی را در قالب درس زندگی به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.  

رئیس ستاد گرامیداشت هفته معلم آموزش و پرورش همدان در ادامه به نقش استاد مطهری اشاره کرد و یادآور شد: شهید مطهری در زمینه تفکر و اندیشه به عنوان استاد و معلم حرف اول و آخر را زده است و تربیت انسان‌های متفکر خیلی مهم است. 

وی بیان کرد: همه چیز مدیون اندیشه‌ورزی و تفکر است و اگر در زندگی متفکر باشیم مشکلات حل می‌شود.

بهرامی‌مشعوف در ادامه به سند تحولی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در نظام همه دستگاه‌های تعلیم و تربیت بسیج شوند که برای شکل‌گیری تربیت درست بنیادین تحول ایجاد کنند.

وی افزود: سیاست‌های بنیادین آموزش و پرورش در 13 بند توسط مقام معظم رهبری به همه دستگاه‌های کشور ابلاغ شده و این سند در اصل به تربیت انسان‌های مؤمن، مقدس و پاک تأکید می‌کند.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در سند تحول بنیادین تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم که عناصر باایمان، با اخلاق علمی و با تفکر را در عرصه آموزش و پرورش آموزش دهیم.

وی در ادامه به معلمان نمونه استانی و کشوری اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 555 نفر در استان به عنوان معلم نمونه انتخاب شدند که از این میان تعداد دو تن از معلمان نمونه کشوری و 45 تن نمونه استانی هستند و بقیه در سطح مناطق نمونه شدند.

بهرامی‌مشعوف بیان کرد: شاخص‌های دانش، مهارت، ارزشی بودن از ملاک‌های انتخاب معلمان نمونه است و این افراد می‌توانند به عنوان الگویی برای دیگر معلمان تلقی شوند هر چند که همه معلمان نمونه هستند.

وی در پایان گفت: در سال جاری با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان تعداد 604 نفر دانشجو را برای تربیت معلم متخصص و کارآمد جذب کردیم.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول