اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان:

معلمان محور تحقق برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان گفت: معلمان محوری‌ترین عامل در توسعه و تحقق برنامه‌های تحول آموزشی و تربیتی هستند.

معلمان محور تحقق برنامه‌های آموزشی و تربیتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سعید جامه‌بزرگی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه معلمی در سیر تربیت و تعلیم جای گرفته است، اظهار داشت: موفقیت و اقتدار هر جامعه به تربیت درست و سازنده نسل‌ آینده‌ساز آن بستگی دارد که در این عرصه معلم نقشی بنیانی را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت رکن نسلی پویا و فعال است، گفت: در عصر کنونی جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به تربیت و تعلیمی هدفمند و متعالی دارد که معلمان و اساتید باید این امر مورد نظر داشته باشند چرا که دشمن برنامه تدوینی خود را بر نسل دانشجو تدوین کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان نقش معلم را فراتر از نقش آموزشی دانست و تأکید کرد: مهمتر از جنبه آموزش جنبه پرورش است زیرا رفتار و کردار معلم مورد ارزیابی دانش‌پژوهان قرار می‌گیرد و سپس از آن الگوبرداری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه معلم محوری‌ترین عامل در توسعه و تحقق برنامه‌های تحول آموزشی و تربیتی است، بیان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه برای به نتیجه رسیدن هر موضوعی سرمایه نیروی انسانی است که نقش دانشگاه در دستیابی به این مهم تعیین‌کننده است.

 جامه‌بزرگی با تأکید بر اینکه معلمان نقش محوری در تربیت جامعه دارند، ابراز کرد: شاخص مهمی که استادان باید بر آن توجه داشته باشند تبیین دستورات دین مبین اسلام در هدایت و تربیت جامعه است.

 حجت‌الاسلام محمد‌علی برنا نیز با اشاره به اینکه معلم در تقویت خصوصیت الهی انسان‌ها بسیار مؤثر هستند، اظهار داشت: امروز جهان غرب با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در مقابل دستورات الهی ایستاده و جایگزینی الگوی غرب را برای کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی در هدف خود دارد.

 وی با اشاره به اینکه بعد معنوی انسان‌ها ابتدا در خانه و سپس در مراکز علم‌آموزی برای ورود به عرصه اجتماع شکل می‌گیرد، تصریح کرد: در این برهه مهمترین نقش برای هدایت راهبردی دانش‌پژوه برعهده معلم و اساتید است که باید با توجه کامل در این وادی گام بردارند.

 مدیر گروه معارف دانشگاه آزاد تویسرکان تعلیم و تربیت همراه با تهذیب را لازمه رشد و پیشرفت انسان و جامعه دانست و تصریح کرد: همه متولیان در حوزه آموزش و پرورش باید تیزبینانه و آگاهانه در علم‌آموزی و تربیت نسل جوان ایران اسلامی گام بردارند.

 لازم به ذکر است، به مناسبت روز معلم طی مراسمی با حضور سعید جامه‌بزرگی رئیس دانشگاه آزاد و عزیزالله مالمیر شهردار تویسرکان از استادان این دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول