اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام راشد یزدی:

معلمان در عرصه آموزش ریزبین و دقیق باشند

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد گفت: در عصر امروز که سرعت و ارتباطات حرف اول پیروزی و موفقیت را می‌زند، کوچکترین اشتباه غیر قابل جبران است و معلمان و دبیران باید در عرصه آموزش ریزبین و دقیق باشند.

معلمان در عرصه آموزش ریزبین و دقیق باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت السلام محمدکاظم راشد یزدی ظهر امروز در آئین بزرگداشت مقام معلم در جمع معلمان مهدها و مقاطع ابتدایی مشهد با تاکید بر اینکه این دوران یکی از مهم‎ترین و موثرترین مقاطع برای آموزش است، اظهار داشت: بی‌شک ثوابی که در روز قیامت خداوند برای معلمان در نظر می‎گیرد، از نوع ثواب و پاداش انبیاء الهی است.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه برنامه‎ریزی و پایه‎ریزی افکار کودکان از همین دوران آغاز می‎شود، باید دبیران این دوره‎ها، ریزبین و دقیق باشند و بهتر آنکه از معلمان و دبیران زن استفاده شود.

راشد یزدی با نقل چهار خصلت اصلی نجیب بودن، لطیف،شریف و ظریف بودن زنان از نگاه پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: با توجه به این چهار عنصر موجود در بانوان و روحیه کودکان در این سن، بهترین گزینه برای آموزش بانوان هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد همچنین گفت: معلمان امروز باید سه عنصر، دانستن، توانستن و خواستن را داشته باشند، دانستن یعنی معلمان نسبت به آنچه می‎آموزند آگاهی و علم کامل داشته باشند و معلمی که علم نداشته باشد، بی‌فایده است.

راشد یزدی با بیان اینکه یک معلم خوب باید مدیر خوبی هم باشد گفت: توانستن یعنی معلم بتواند کلاس را کنترل کند و توانایی انتقال علوم را به دانش آموزان داشته باشد.

وی در توضیح خواستن تاکید کرد: مهم‌ترین عنصر یک معلم موفق خواستن است، بدان معنا که عاشقانه به کاری که دارد دل ببندد و با تمام وجود این شغل شریف انبیا را لمس کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد با تاکید بر اینکه تدریس در این پایه بسیار حساس و کودکان نیز حساس‎تر هستند، یادآور شد: معلمی در این پایه موفق است که با کودکان دوست باشد و هرگز نباید با سختگیری جنب و جوش کودکان را خاموش کرد.

گفتنی است این مراسم به همت موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین(ع) برگزار شده و در انتها به سه نفر از معلمان به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی کربلای معلی اهداء شد.

انتهای پیام/70005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول