اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرآموزش و پرورش سمیرم:

معلم بالاترین سرمایه در جامعه است

مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: معلمان بالاترین سرمایه جامعه است که سبب بالندگی می‌شوند.

معلم بالاترین سرمایه در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سید ضیاء موسوی شب گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: معلم مهم‌ترین عنصر نهاد آموزش و پرورش و اساسی‌ترین فرآیند تعالی و توسعه در امر آموزش و پرورش استعدادهای بشری است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم نیروی انسانی را بالاترین سرمایه در جامعه دانست و افزود: معلمان سرمایه‌هایی هستند که موجبات بالندگی را در جامعه می‌کنند.

وی به برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: ارزش معنوی معلمان از ارزش‌های مادی آنان بیشتر است و تجلیل از مقام معلم کم‌ترین کاری است که می‌توان به پاس تلاش‌های خستگی ناپذیر و ارزشمند این افراد انجام داد.

در ادامه فرماندار سمیرم الگو گرفتن از شخصیت والای شهید مطهری از سوی معلمان و مربیان را هدف اصلی نامگذاری روز شهادت ایشان بنام روز معلم عنوان کرد و افزود: استاد مطهری نمونه برجسته یک معلم واقعی بود که با انگیزه‌ای متعالی، بهترین پژوهش‌ها را در حوزه تعلیم و تربیت انجام داد.

حامد منیری با اشاره به نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند موجب شکوفایی سایر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود و این استعداد و توانایی تنها با تقویت آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

وی به اهمیت و جایگاه مقام معلم در جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مقام و ارزش معلم زمانی تجلی پیدا می‌کند که بتواند انسان‌ها را به هدف متعالی خلقت که همان عبادت و خودسازی است پیوند دهد.

امام جمعه سمیرم نیز به نقش حساس معلمان در تربیت افراد جامعه اشاره کرد و یادآور شد: تربیت دینی دانش آموزان باید دغدغه اصلی معلمان و مربیان باشد و هیچ کس مانند معلمان توانایی اجرای نقش مهم پرورش انسان‌ها را ندارند.

حجت الاسلام سید حبیب‌الله موسوی  با تاکید بر اینکه شهید استاد مطهری بهترین الگو و اسوه معلمان در جامعه است، تصریح کرد: اهمیت جایگاه و نقش معلم در جوامع اسلامی، بیانگر نقش و کاربرد او در جامعه است، اگر نقش معلم حیاتی نبود اسلام تا این حد به او بها نمی‌داد.

این مسئول اضافه کرد: آینده جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد و اگر جامعه‌ای خوب کار کند، نتیجه کار معلمان است.

به گزارش فارس، هم زمان با نخستین روز بزرگداشت هفته معلم، فرهنگیان و دانش آموزان و تعدادی از مسئولان شهرستان سمیرم با حضور در گلزار شهدا یاد آنان را گرامی داشتند و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول