اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

استاد اخلاق حوزه:

معلم روح پاک کودکان را در دست دارد/ معلمان کلید هدایت جامعه هستند

استاد اخلاق حوزه گفت: معلمان روح پاک کودکانی را در دست دارند که با هنر، علم و اخلاق او برای خود در جامعه وجهه پیدا می‌کنند.

معلم روح پاک کودکان را در دست دارد/ معلمان کلید هدایت جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در شبستان امام خمینی(ره) با حضور جمعی از پاسداران، بسیجیان و دانش‌آموزان برگزار شد اظهار کرد: پدر و مادر رابط مستقیم فرزندان با خدا هستند و بنابراین نباید این رابطه قطع شود.

وی با بیان اینکه انسان در هر سن، مقام و منزلتی که باشد به دعای پدر و مادر برای برآورده شدن حاجات نیاز دارد تصریح کرد: خداوند کلید اصلی ارتباطی خود را با انسان‌ها پدر و مادر می‌داند.

استاد حوزه علمیه نسل امروز را مانند شاخه نازکی از درخت که به شاخه‌های محکم‌تر نسل دیروز تکیه می‌دهند تشبیه کرد و گفت: اگر این تکیه‌گاه محکم برای نسل امروز نباشد با بادهای عصیانی و طغیان‌هایی که اطرافشان وجود دارد نابود می‌شوند.

وی احترام به پدر و مادر را یکی از ارکان دین دانست و ابراز داشت: در صورتی که نسل امروز به پدر و مادر خود احترام گذاشته و آنان را در این روزهای پیری تنها نگذارند فرزندان فردا نیز در زمان پیری نسل امروز را یاری می‌کنند.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه مشکلات امروز ریشه در مشکلات گذشته دارد اذعان کرد: اگر در گذشته بی احترامی نسبت به والدین انجام شده و یا آنان را در زمان ضرورت دستگیری نکرده‌ایم امروز نباید انتظار داشته باشیم که فرزندانمان برای ما کاری انجام دهند.

وی محبت را لازمه تربیت انسانی صحیح برای فرزند دانست و گفت: در صورتی که محبت به اندازه و هدفمند به فرزندانمان تزریق کنیم فرزندان صالح و وظیفه شناسی به جامعه تحویل می‌دهیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر احسان به فرزندان با محاسبه دقیق انجام شود فرزندان مسئولیت پذیری تربیت می‌شوند.

آیت‌الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خویش معلمان را هادیان جامعه دانست و گفت: معلمان روح پاک کودکانی را در دست دارند که با هنر، علم و اخلاق او برای خود در جامعه وجهه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه معلم نقش بسزایی در شکل‌گیری آینده انسان دارد گفت: قاتل شهید مطهری، شخصی به نام گودرزی بود که معلمی مغرور، خودخواه و خود بزرگ‌بین داشت که این اخلاق مربی منجر به کینه‌توزی گودرزی از شهید مطهری و کشتن آن فیلسوف بزرگ شد.

انتهای پیام/78005/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول